Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!
CarTrek van de Blokker: het vervolg
19-04-2008
•
leestijd 2 minuten
•
53 keer bekeken
•
Kassa testte drie weken geleden de Cartrek 400, een navigatiesysteem dat je voor nog geen € 120 bij De Blokker kan kopen. Inmiddels verkoopt De Blokker de Cartrek nu al voor € 99. Maar voor die prijs kom je niet zomaar aan op je plaats van bestemming, ontdekten we toen.
De Kassa-tester Stefan maakt een rit van Hilversum naar Vredenburg in de Utrechtse wijk Leidse Rijn. Een ritje waar je normaal gesproken zo’n 23 minuten over doet.
Uiteindelijk duurt de rit van Hilversum naar het Utrechtse Leidse Rijn bijna 2,5 uur. De Kassa-tester is niet de enige die de weg kwijtraakt met de CarTrek 400. Ook op internet staan vele klachten.
Dat was 3 weken geleden. Blokker beloofde ons toen dat alle klanten met klachten over de Cartrek geholpen zouden worden. Maar dat bleek niet helemaal het geval. De meeste mensen die zich bij Blokker meldden, werden onverrichter zake naar huis gestuurd. Sterker nog, onder het personeel verspreidde Blokker een interne memo over onze uitzending. Daarin staat ondermeer dat:
“….
de Cartrek niet werd gebruikt zoals hij gebruikt dient te worden.”
en …
“
Vervolgens is ook nog van belang dat de route die werd genomen, deels door opbrekingen en wegwerkzaamheden ging
”.
Oftewel: Kassa deed het niet goed. Volgens de memo is de huidige voorraad Cartreks bovendien verbeterd. Voor de Kassa-tester dus reden genoeg om opnieuw een testje te doen. In het filmpje zie je onze tweede poging.
Ondanks onze persoonlijke uitnodiging is Blokker niet aanwezig in de studio om uitleg te geven. Wel ziet het bedrijf nu eindelijk in dat er toch écht iets mis is met de Cartrek. Daarom is er zaterdagavond tot 22:00 uur een speciaal gratis 0800-nummer geopend voor klanten met klachten over de Cartrek. Dat nummer is 0800-9876543.
Het nummer is ook vanaf maandagochtend 21 april weer bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur. Ook klanten die al eerder een klacht ingediend hebben ingediend, maar nog niets is opgelost, wordt aangeraden naar het speciale nummer te bellen.