Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Camperbedrijven bedreigen klanten'

24-08-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
930 x 520 camper kamperen
De Nederlandse Kampeerauto Club heeft meerdere meldingen ontvangen over camperhandelaren die klanten bedreigen als ze zich via sociale media negatief uitlaten over hun bedrijf.
Bedrijvengids
Sinds de NKC afgelopen voorjaar is gestart met de bedrijvengids: Een overzicht van campergerelateerde bedrijven, waar camperaars beoordelingen kunnen achterlaten, hebben sommige bedrijven in de algemene voorwaarden opgenomen dat klanten zich in geen geval via sociale media negatief mogen uitlaten, op straffe van een geldboete. Wat de NKC betreft is dit ‘volstrekt onaanvaardbaar.’ Volgens de grootste camperclub van Europa missen dergelijke intimidaties ‘hoogstwaarschijnlijk elke juridische basis.’
Meldpunt
Om duidelijk te krijgen of dit vaker gebeurt, heeft de NKC een meldpunt ingesteld. Klanten kunnen hier hun verhaal kwijt, waarop de betreffende bedrijven worden aangesproken.
Bron: NKC
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!