Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!
'Camperbedrijven bedreigen klanten'
24-08-2017
•
leestijd 1 minuten
•
De Nederlandse Kampeerauto Club heeft meerdere meldingen ontvangen over camperhandelaren die klanten bedreigen als ze zich via sociale media negatief uitlaten over hun bedrijf.
Bedrijvengids
Sinds de NKC afgelopen voorjaar is gestart met de bedrijvengids: Een overzicht van campergerelateerde bedrijven, waar camperaars beoordelingen kunnen achterlaten, hebben sommige bedrijven in de algemene voorwaarden opgenomen dat klanten zich in geen geval via sociale media negatief mogen uitlaten, op straffe van een geldboete. Wat de NKC betreft is dit ‘volstrekt onaanvaardbaar.’ Volgens de grootste camperclub van Europa missen dergelijke intimidaties ‘hoogstwaarschijnlijk elke juridische basis.’
Meldpunt
Om duidelijk te krijgen of dit vaker gebeurt, heeft de NKC een meldpunt ingesteld. Klanten kunnen hier hun verhaal kwijt, waarop de betreffende bedrijven worden aangesproken.