Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Broccoli toch anders dan bloemkool

24-09-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
1165337_91419196.jpg
Nederlandse huishoudens kopen meer bloemkool dan broccoli, maar de aankoop van bloemkool loopt terug, terwijl die van broccoli constant blijft. Toch ziet het er niet naar uit dat de broccoli de bloemkool gaat verdringen uit het winkelschap.
,,Slechts vier op de tien consumenten ziet de producten als goede vervangers van elkaar en koopt wel eens broccoli in plaats van bloemkool,'' staat in een nieuw onderzoek van het Productschap Tuinbouw.
Kwaliteit en prijs bepalend
De Nederlandse huishoudens kochten vorig jaar gemiddeld 4,5 kilo bloemkool tegenover 2,8 kilo broccoli. Als een klant in de winkel de groente laat liggen, is dat meestal vanwege de kwaliteit of de prijs. Bij broccoli gaat het minder vaak om de prijs dan bij bloemkool.
Lekker met sausje
Bloemkool en broccoli zijn verkrijgbaar als voorgesneden groente, maar het overgrote deel van de liefhebbers gaat voor de hele stronk. Zij vinden bovendien dat er een papje of een sausje bijhoort, zoals een kaassaus bij de bloemkool.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor