Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
Brillenoorlog Hans Anders en Eyelove Brillen
04-01-2011
•
leestijd 1 minuten
•
91 keer bekeken
•
Optiekketen Hans Anders is met concurrent Eyelove Brillen verwikkeld in een brillenoorlog. In een kort geding eist de brillenketen dat Eyelove onmiddellijk stopt met zijn reclamecampagne. Volgens Hans Anders is deze misleidend en verwarrend voor de consument.
In reclamefolders en huis-aan-huisbladen noemt Eyelove de naam van Hans Anders en ook de rood-witte kleurstelling in de reclame-uitingen zou te veel naar Hans Anders verwijzen. Eyelove meent echter dat de consument in de advertenties duidelijk kan zien dat het om Eyelove gaat en niet om Hans Anders. Ook in het noemen van de naam Hans Anders ziet de brillenwinkel geen kwaad, maar ,,slechts een feitelijke onderbouwing van de ervaring van de oprichters van Eyelove''.
Eyelove Brillen
Eyelove Brillen is een nieuw concept in de optiekmarkt, opgezet door een voormalig directeur van Hans Anders, John Keijsers. De nieuwe brillenketen verkoopt sinds begin 2010 brillen voor vaste lage prijzen via DA-drogisterijen.
Volgens Eyelove hebben consumenten jarenlang teveel betaald voor een bril en hoeft een kwaliteitsbril helemaal niet duur te zijn. De brillenketen heeft geen opticiens in dienst, maar kopieert de bestaande bril of gebruikt een recente oogmeting voor een nieuw montuur. Eyelove zegt met dit concept hard op weg te zijn de optiekmarkt definitief open te breken.
Inmiddels zit Eyelove op 37 locaties verspreid door heel Nederland. De brillenketen verwacht dit jaar uit te kunnen groeien naar 165 vestigingen.
Het geding dient woensdag voor de rechtbank in Rotterdam.
ANP