Brillenketens schikken buiten het zicht
15-11-2011
• leestijd 1 minuten
Optiekketens Pearle en Specsavers hebben een schikking getroffen over een ruzie over vermeende misleiding in reclames. Dat meldde een woordvoerder van Specsavers dinsdag desgevraagd.
Pearle
Pearle zou bij aanbieding van monturen voor 1 euro niet vermelden dat er glazen van 150 euro per stuk bij moeten worden gekocht. Dat was tegen het zere been van concurrent Specsavers, die daarop bij de rechtbank in Haarlem een kort geding aanspande.
Volgens Specsavers gaat die nu niet door omdat de zaak inmiddels ,,naar volle tevredenheid van beide partijen is opgelost''.
Kort geding
Het is niet voor het eerst dat optiekketens met elkaar in de clinch liggen. Eerder spande brillenketen Hans Anders al eens een kort geding aan tegen Specsavers wegens ongeoorloofde vergelijkende reclame. En ook Specsavers en Pearle lagen al eerder met elkaar overhoop om soortgelijke redenen.
Reclame Code Commissie
Ook de Reclame Code Commissie kent een archief met tientallen uitspraken en verwerpingen van klachten van optiekketens na meldingen van vermeende misleiding in reclamecampagnes van de concurrent.
ANP