Marit van Kessel uit Zwolle is 25 jaar en net getrouwd. Tot een jaar geleden woonde Marit in een studentenhuis in Zwolle. Tegelijk met haar eerste maand huur, moet Marit voor deze kamer een borgsom betalen van € 310 euro. Een bedrag dat ze uiteindelijk weer terug zal krijgen.
Marit betaalt altijd de huur en laat de kamer netjes achter. En vlak voordat ze de kamer verlaat, krijgt Marit te horen dat de borg binnen een maand op haar rekening zal staan. Als dat vervolgens niet gebeurt, gaat ze langs bij het verhuurbedrijf. Maar tot haar grote verbazing verwijst die haar door naar de eigenaar van het studentenhuis.
Met deze eigenaar heeft Marit nog nooit iets te maken gehad, ze regelde altijd alles via het verhuurbedrijf. Marit probeert op allerlei manieren in contact te komen met de eigenaar, maar dat lukt niet. Als Marit vervolgens contact opneemt met het Juridisch Loket, krijgt ze het advies een aangetekende brief te sturen naar het verhuurbedrijf. Dat doet ze. Twee keer en
aangetekend. Maar helaas krijgt ze geen enkele reactie.
En omdat Marit inmiddels al acht maanden op haar geld wacht, komt de Belbus in actie. Deze week met Pascal de Jong, deskundige huurzaken van stichting De Ombudsman. De Belbus brengt Pascal en Marit naar het verhuurbedrijf in Zwolle. En na flink onderhandelen stapt Marit naar buiten met de borg cash in haar hand! Overigens blijft de eigenaar van het verhuurbedrijf op het standpunt staan dat niet hij, maar de eigenaar van de woning verantwoordelijk is voor het terugbetalen van de borg.
Zit u ook al maanden op uw geld te wachten, neem contact op met De Belbus! U kunt schrijven naar Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum of mailen naar
belbus@vara.nl.