Bol.com ziet brood in witgoed
13-10-2011
• leestijd 1 minuten
Bol.com stapt in witgoed. Sinds donderdag verkoopt het bedrijf ook wasmachines, vaatwassers en andere grote huishoudelijke apparaten. Het verwacht daarin op termijn ,,enkele procenten'' marktaandeel te veroveren, wat zou neerkomen op een omzet van enkele tientallen miljoenen euro's, aldus marketingdirecteur Michel Schaeffer.
Flink aandeel
Daarmee zou witgoed een flink aandeel krijgen in de totale omzet van Bol.com. Die bedroeg vorig jaar 318 miljoen euro. Over de omzetverwachtingen voor dit jaar wil Schaeffer weinig kwijt, behalve dat het bedrijf rekent op een dubbelcijferige toename. ,,Wij groeien harder dan de markt.''
Ambities
Bol.com begon in 1999 als internetboekwinkel. Het breidde zijn assortiment de afgelopen jaren al uit met onder meer cd's, dvd's, speelgoed, computers en kleine huishoudelijke apparaten. En met de toevoeging van witgoed houden de ambities niet op. Er zullen meer markten volgen, ,,mits wij iets kunnen toevoegen'', zegt Schaeffer. Concrete voorbeelden wilde hij niet noemen.
ANP