Boete voor televerkoop Hotelgoldcard
26-07-2011
• leestijd 1 minuten
Bij de verkoop van de Hotelgoldcard zijn telemarketingregels overtreden. Het verantwoordelijke bedrijf Sell-it CV heeft daarom een boete van 15.000 euro opgelegd gekregen door de OPTA, de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit.
Bedrijf liet consumenten uit Bel-me-niet bellen
Het beboete bedrijf Sell-it liet callcenters ruim 1.500 personen bellen die ingeschreven stonden in het Bel-me-niet-register. Ook heeft OPTA vastgesteld dat 281 consumenten, die tijdens de verkooptelefoontjes aangaven ingeschreven te willen worden in het register, daarin niet of niet tijdig werden ingeschreven. Met de hotelgoldcard kunnen consumenten voordelig overnachten in hotels.
Op dit moment zijn ruim zes miljoen telefoonnummers opgenomen in het Bel-me-niet-register. Consumenten kunnen zich inschrijven via
www.bel-me-niet.nl.
OPTA startte een onderzoek naar naleving van de telemarketingregels bij Sell-it omdat zij via
www.ConsuWijzer.nl klachten binnen kreeg van consumenten.