Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Bloemist blijft favoriet voor een boeketje

30-09-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
rozen_06.jpg
De bloemist blijft het favoriete adres om een bosje bloemen te kopen. Slechts 6 procent van alle bloemen en planten wordt via internet aangeschaft en 8 procent komt rechtstreeks van een kweker. Consumenten hebben een groeiende voorkeur voor gemengde boeketten. Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde onderzoeken die in opdracht van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel en het Productschap Tuinbouw zijn gedaan.
Internet blijft daarmee ver achter als verkoopkanaal voor de bloemen- en plantensector, want in zijn algemeenheid doen klanten al bijna een kwart van alle aankopen via een website. Internet wint het wel als het om productinformatie gaat, want dan vindt 28 procent de informatie van de bloemist voldoende, terwijl 32 procent tevreden is over internet.
Klanten kopen weer steeds vaker gemengde boeketten. Die schaffen zij in 56 procent van de gevallen aan. De belangstelling voor een bos van één soort bloemen is afgenomen en voor bloemstukjes heeft maar 4 tot 6 procent van de kopers belangstelling. Een boeketje kopen bij de zaterdagse boodschappen blijkt onuitroeibaar, want dat doet nog steeds 40 procent van de consumenten. Na zaterdag zijn vrijdag en donderdag populair om bloemen aan te schaffen. ANP

Meer over:

diginieuws, bloemen
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor