Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

'BKR moet opener worden'

25-08-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
106.jpg
Cliënten van het Bureau Krediet Registratie (BKR) moeten makkelijker hun eigen dossier kunnen inzien en eventueel corrigeren. Sylvester Eijffinger, de nieuwe voorzitter van het BKR, heeft dat gezegd in een interview met de kranten van de GPD (Geassocieerde Persdiensten) van zaterdag.
Het BKR houdt elektronisch alle kredieten bij, zodat banken, hypotheekverstrekkers en dergelijke iemands kredietwaardigheid kunnen nagaan. Op dit moment is het voor cliënten niet zo makkelijk om inzage in hun dossier bij het BKR te krijgen. Ze moeten een schriftelijk verzoek indienen, vergezeld van een kopie van hun legitimatiebewijs, en er moet ook voor betaald worden. Eijffinger wil meer openheid. De schuldenproblematiek ziet de Tilburgse econoom als een groot probleem. ,,Twintigers, dertigers, een hele generatie zit tot aan zijn nek in de schulden. Banken hebben voor de crisis te makkelijk krediet verstrekt en nu doen ze te moeilijk.’’
ANP

Meer over:

bkr, diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor