Bij Vodafone nu ook per seconde afrekenen mogelijk
23-11-2010
• leestijd 2 minuten
Vanaf 1 januari 2011 kunnen klanten bij Vodafone weer kiezen voor een abonnementsvorm die per seconde afrekent. In de uitzending van
4 september toonde Kassa aan dat u voortaan fors duurder uit kan zijn als uw provider per minuut afrondt. U bent namelijk veel sneller door uw belbundel heen dan voorheen en daardoor belt u meer buiten de bundel tegen een hoger tarief.
KPN komt klanten tegemoet
In de uitzending van
23 oktober laat KPN weten dat de klanten van KPN en Hi die het gevoel hebben dat ze niet goed zijn geïnformeerd over de minutenafronding de mogelijkheid krijgen om naar hun oude abonnement terug te gaan. Klanten van KPN en Hi kunnen zich hier melden:
www.kpn-mobiel.nl. Telfort-klanten kunnen zich melden bij de
klantenservice
van Telfort. Telfort zal dan alle gevallen individueel bekijken.
Vodafone
Vodafone laat weten te streven met zijn abonnementen naar een compleet en transparant aanbod voor een brede groep klanten. Met dit nieuwe abonnement richt Vodafone zich specifiek op klanten die maximale flexibiliteit en transparantie willen. Klanten krijgen een basis belbundel met alleen belminuten, waarbij wordt afgerekend per seconde. Als klanten ook willen Sms'en of mobiel internetten, betalen ze hiervoor per sms of per tijdseenheid. Ook kunnen ze zelf bundels toevoegen en deze per maand 'aan' of 'uit' zetten. De voorkeur voor afrekenmethode wordt tevens verwerkt in het online abonnementsadvies.
Vodafone zegt te hebben onderschat welk belang een deel van de klanten hecht aan afrekenen per seconde. Deze nieuwe abonnementsvorm past in het streven naar een compleet transparant aanbod met voldoende keuze. Klanten die prepaid bellen, betalen allemaal per seconde.
Bron: Vodafone/Kassa