'Bezoek aan winkelcentrum wordt beleving'
30-11-2010
• leestijd 1 minuten
Een bezoek aan een winkelcentrum wordt in de toekomst steeds meer een beleving. Door het winkelen via internet en andere technologische innovaties worden detailhandelaren en eigenaren van winkelvastgoed gedwongen om winkels en winkelgebieden aantrekkelijker te maken. Dit stellen de vastgoedadviseurs van Jones Lang LaSalle (JLL) in een rapport dat dinsdag is gepubliceerd.
Door de opkomst van internet weten consumenten steeds beter wat er waar te koop is voor welke prijs. Hierdoor verhevigt de concurrentie en ontstaat er een druk op de prijs. Daarnaast zijn veel fabrikanten bezig om consumenten direct te benaderen. Hierdoor verzwakt de marktpositie van detailhandelaren.
Om de concurrentieslag toch te kunnen winnen, moeten winkelketens zich daarom op een andere manier onderscheiden. ,,De detailhandelaar moet een sfeer creëren waarvan je als klant zegt 'hier wil ik bij horen''', aldus Richard Dallinga, directeur bij JLL. ANP