Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

'Bezoek aan winkelcentrum wordt beleving'

30-11-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
winkelcentrum_01.jpg
Een bezoek aan een winkelcentrum wordt in de toekomst steeds meer een beleving. Door het winkelen via internet en andere technologische innovaties worden detailhandelaren en eigenaren van winkelvastgoed gedwongen om winkels en winkelgebieden aantrekkelijker te maken. Dit stellen de vastgoedadviseurs van Jones Lang LaSalle (JLL) in een rapport dat dinsdag is gepubliceerd.
Door de opkomst van internet weten consumenten steeds beter wat er waar te koop is voor welke prijs. Hierdoor verhevigt de concurrentie en ontstaat er een druk op de prijs. Daarnaast zijn veel fabrikanten bezig om consumenten direct te benaderen. Hierdoor verzwakt de marktpositie van detailhandelaren.
Om de concurrentieslag toch te kunnen winnen, moeten winkelketens zich daarom op een andere manier onderscheiden. ,,De detailhandelaar moet een sfeer creëren waarvan je als klant zegt 'hier wil ik bij horen''', aldus Richard Dallinga, directeur bij JLL. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor