Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Betere info over Bel-me-niet-register nodig'

04-06-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
bellen_groot_26.jpg
Minister Maxime Verhagen van Economische Zaken wil dat consumenten beter worden geïnformeerd over de regels van het Bel-me-niet-register. Daarin kunnen consumenten aangeven dat ze niet benaderd willen worden door bedrijven voor een telefonisch aanbod. Verhagen wil onder meer dat mensen beter op de hoogte zijn van hun rechten, heeft hij maandag aan de Tweede Kamer geschreven.
Bel-me-niet-register
Het Bel-me-niet-register werd in 2009 ingesteld om gebruikers te beschermen tegen ongevraagde verkooptelefoontjes. Bedrijven mogen mensen die klant bij hen zijn, echter wel nog blijven bellen. Ze zijn dan wel verplicht de klant telefonisch een bandje te laten horen waarop ze bezwaar kunnen maken. Veel klanten blijken niet op de hoogte van dit 'recht van verzet'. Verhagen wil dat ze beter voorgelicht worden. De minister gaat ook bekijken of er een maximale termijn kan komen waarbinnen bedrijven hun (ex-)klanten nog kunnen bellen.
Sinds de invoering van het register hebben ruim 6,9 miljoen mensen hun telefoonnummer laten blokkeren voor ongevraagde verkooptelefoontjes.
ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!