Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Beter Horen reageert op de uitspraak van de Reclame Code Commissie

26-07-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
107 keer bekeken
  •  
logo_beter-horen_01.jpg
De Reclame Code Commissie stelde dat de advertentie met de aanhef 'Duidelijkheid over de vergoeding van uw hoortoestel' voor een deel misleidend was. Hierin wordt beweerd dat mensen met een hoortoestel alleen voor vergoeding in aanmerking komen indien de zorgverzekeraar een contract heeft met de aanbieder van het toestel. Dat zou volgens de RCC onjuist zijn, omdat een verzekerde ook recht op vergoeding heeft als hij of zij een hoortoestel aanschaft bij een aanbieder die geen contract heeft met zijn of haar zorgverzekeraar. 
Geen contract
Beter Horen geeft aan dat de consument ongeveer 50% vergoed krijgt bij een niet-gecontracteerde partij, in plaats van de maximale 75% bij een gecontracteerde partij. De Reclame Code Commissie heeft de uitspraak aangepast. Zorgverzekeraars hebben het recht om een korting toe te passen wanneer er wordt gekozen voor een niet-gecontracteerde audiciën.
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor