Meer over:
online, cybercrime, phishing, banken, kassa's hulpartikelen, phishingmails, oplichting, cybercriminelenHet is mij ook overkomen. Ik zocht naar een makelaar om e-yuan te verhandelen en werd doorgestuurd naar deze Advancetox / Advancestox. Nadat ik een account had aangemaakt, vielen ze me letterlijk aan met telefoontjes van verschillende Britse nummers, WhatsApp-berichten, e-mails enz. en haalden me over om het geld over te maken, op een zeer reële manier. Ik sta niet onder druk en heb ze verteld dat het op oplichterij lijkt - ze hebben het zeker ontkend, maar hebben tot nu toe niets van hen gehoord. Toen vond ik deze site met meer bevestiging en hoe ze veel onschuldige mensen hebben opgelicht. Geef geen informatie over uw kaart/bankrekening aan deze mensen en als u contact heeft opgenomen met uw bank of een gerenommeerd oplichtingsbedrijf zoals: Lallroyal? .org en meld een poging tot fraude. Proost!
Ik ben het slachtoffer geworden van Whatsapp fraude vorig jaar . Aangifte gedaan en mij aangesloten bij stichting GIBO . Nu na een jaar blijkt dat dus de meeste mensen gecompenseerd zijn en nog worden door hun bank . Dus ik dacht dat ik ook gecompenseerd zou worden en vroeg mij af waarom het zo lang duurde . Als antwoord van GIBO kreeg ik de melding dat alleen mensen die gedupeerd waren door spoofing gecompenseerd worden . Is er dan geen stichting op dit moment die met de banken heeft of heeft gesproken voor compensatie van whatsapp fraude ? Niet echt eerlijk natuurlijk van de banken . Al 50 jaar klant van de overeind gehouden ABN Bank en nu de ene klant wel en de andere niet compenseren voor fraude . Of zijn er nu al wel mensen van een organisatie die Whatsapp fraude bespreekt met de banken ?
Duidelijk artikel! :-) Wat ven groot belang is dat mensen op de hoogte zijn van risico's zoals phishing, onveilig gebruik van wachtwoorden, het ontbreken van backups, niet uitvoeren van updates, etc. etc. Maar ook de verschillende vormen van internet fraude zoals whatsapp fraude, Tikkie-fraude, QR-fraude, dating-fraude, etc. liggen op de loer. Daarom is het zo belangrijk dat er hier regelmatig aandacht aan wordt besteed. Groet, Rob Koch
Natuurlijk dat is duidelijk wat U zegt .Ik zit dagelijks op mijn computer en weet, dacht ik alles waar ik op moet letten bij fraude . Helaas kende ik de whatsapp fraude nog niet een jaar geleden .Ik zat op het terras in gesprek met wat vrienden toen dat z.g. berichtje van mijn dochter kwam . In een split second heb ik geld over gemaakt omdat ik uiteraard dacht dat dat nodig was om mijn dochter uit de brand te helpen . Een half uur later kwam ze zelf ook naar het terras toe en vroeg ik haar of alles in orde was en haar probleem was opgelost . Ik bedoel maar als er vandaag weer een nieuw fraude geval opduikt trappen er weer veel mensen er in vanwege onwetenheid . Maar wat ik niet begrijp is dat de Stichting GIBO wel de belangen van de gedupeerden van spoofing behartigt , en met succes , en er nog steeds niet zo een organisatie is die het zelfde doet voor andere soorten bankfraude . Wellicht weggelegd voor Kassa of de consumentenbond . Het is natuurlijk een hard gelag dat wel de spoofing fraude wordt gecompenseerd door de banken en niet de Whatsapp fraude .
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!