Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Bellende Belastingdienst is een succes

18-11-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
logo_belastingdienst_07.jpg
De Belastingdienst boekt succes met de telefonische incasso, waarbij mensen met een belastingschuld eerst vriendelijk gebeld worden door een medewerker van de fiscus in plaats van dat ze een dwangbevel krijgen opgelegd. Staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) wil daarom de proef voortzetten.
In bijna 60 procent van de situaties lukt het de fiscus om iemand met een belastingschuld aan de telefoon te krijgen. Driekwart van die gesprekken leidt tot een telefonische incasso en een betalingsregeling met een gemiddeld bedrag van 1000 euro, meldde Weekers maandag bij de opening van het Landelijk Incassocentrum in Amsterdam. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor