Ruzie tussen klant en leverancier kan een kleine klacht veel groter maken dan oorspronkelijk de bedoeling was. Hans Legerstee vond dat hij geen gehoor kreeg toen hij bij zijn tapijtleverancier ging klagen over flinke verkleuring van zijn nieuwe tapijt. Dat werd dus ruzie. De winkelier stuurde nog wel een expert van de tapijtfabriek, die oordeelde dat een schadevergoeding van toepassing was. Meneer Legerstee ontdekte dat de firma Stolk maar een deel van de schadevergoeding aan hem had overgemaakt. Nog meer ruzie. Als de Belbus verschijnt geeft meneer Stolk toe dat hij niet de hele schadevergoeding heeft overgemaakt omdat meneer Legerstee daar naar zijn zeggen 'geen recht meer op had door zijn intimiderende opstelling in de winkel.' Meneer Stolk gaf ook toe nooit de moeite genomen te hebben om een kijkje te nemen bij het tapijt van meneer Legerstee. Hij is bereid met de Belbus mee te gaan.
Ter plekke komen de heren tot een overeenkomst: een externe deskundige zal naar het tapijt kijken en als die zegt dat het een ondeugdelijk product is krijgt meneer Legerstee gratis een nieuw tapijt. Als de verkleuring tot de normale slijtage behoord krijgt meneer Legerstee €450 als genoegdoening voor de slechte behandeling door Stolk Kleur en Sfeer. De expert stelt vast dat de schade aan het tapijt normaal is en de firma Stolk maakt netjes €450 over. Ruzie opgelost.
Dit fragment hebben we uitgezonden in de uitzending van
20 oktober 2012.