Belbus: Yes blijft maar komen
27-05-2006
• leestijd 1 minuten
Marijke en haar dochter Tessa komen maar niet van een abonnement af. Tessa was geabonneerd op het tijdschrift Yes, maar omdat ze voor een tijdje naar Spanje is gegaan, annuleerde ze haar abonnement. Ze krijgt een brief waarin wordt bevestigd dat het abonnement is stopgezet.
Maar ondanks dat Tessa zwart-op-wit heeft staan dat haar abonnement is opgezegd, blijven de ‘Yessen’ komen, en daarbij óók de rekeningen. Omdat Marijke geïntimideerd is door de dreigende toon van de brieven, betaalt ze uiteindelijk de laatste incasso.
In de Belbus advocaat Job Vos. Het abonnement is stopgezet, dat staat zwart-op-wit. Het is dan ook heel vreemd, dat het bedrijf rekeningen blijft sturen. Het is niet goed dat Marijke de rekening uiteindelijk betaald heeft, maar wel voor te stellen als er gedreigd wordt met gerechtelijke procedures. Als het bedrijf coulant is dan betalen ze de rekening terug en beiden ze ook hun excuses aan.
En met die boodschap gaan we naar Sanoma, de uitgever van Yes. Na een tijdje wachten worden we te woord gestaan door het hoofd van de klantenservice. Hij legt uit dat er problemen zijn ontstaan bij de overgang naar een nieuw systeem. Marijke krijgt haar geld terug en het abonnement wordt definitief stopgezet.
Als u ook problemen heeft met een abonnement van Sanoma, dan kunt u mailen naar
kassa@vara.nl
.