Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: XS4ALL sluit zomaar internet af

  •  
01-12-2012
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
195x90_xs4all.png
De Belbus is in Garderen waar we Arthur van Maurik ontmoeten. In 2007 maakte hij de overstap van internetprovider KPN naar XS4ALL. Meneer Van Maurik werkt als audiotechnicus en is voor zijn werk vaak in het buitenland. Bereikbaar blijven via internet is dus van groot belang voor hem.
Internet afgesloten
In november van dit jaar kreeg Van Maurik een brief van XS4ALL. Hij zou worden afgesloten van het internet. Hij begreep hier helemaal niks van en probeerde het eerst zelf op te lossen. Hij werd van het kastje naar de muur gestuurd. Als een pingpongbal zat hij tussen XS4ALL en KPN in.
Tijd voor de Belbus!
We nemen meneer Van Maurik mee naar het callcenter van XS4ALL om verhaal te halen. Daar blijkt dat het om een administratieve fout gaat die men niet in staat is om recht te zetten omdat de processen zo geautomatiseerd lopen. De afsluiting van het internet kunnen ze dus niet meer stopzetten.
Oplossing
XS4ALL heeft beloofd om meneer Van Maurik kosteloos een dongel op te sturen, zodat wanneer het internet afgesloten wordt, hij draadloos kan blijven internetten. Ondertussen zorgt XS4ALL dat meneer Van Maurik nu wél goed in het systeem komt te staan.
Loze belofte
Helaas. Meneer van Maurik wordt gewoon afgesloten en de draadloze internetverbinding werkt niet. Na het bezoek van de Belbus heeft het nog ruim twee weken geduurd voordat meneer van Maurik weer internet had. Heeft u ook de Belbus nodig? Schrijf ons op Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum, mail naar belbus(at)vara.nl of stuur een tweet naar @BelbusVARA.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!