Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!
Belbus: win (g)een theereis!
24-03-2007
•
leestijd 1 minuten
•
Begin februari koopt Floor Hoek een doosje thee van het merk Lipton. Het doosje bevat een unieke code voor de actie: “Win een theereis”. Bij het intoetsen van de code op de website, blijkt Floor de gelukkige winnares te zijn van een reis naar Kenia! Maar dan blijkt dat ze te vroeg heeft gejuicht.
Ondanks dat ze haar gegevens op de website heeft achtergelaten, hoort ze niets van Lipton. Ze schrijft, belt, en uiteindelijk krijgt ze een zeer teleurstellende brief, waarin haar in drie zinnen wordt duidelijk gemaakt dat ze toch maar niet een reis heeft gewonnen en dat er helaas sprake is van een foutje op de website. En… daarmee is voor Lipton de kous af. Een flinke teleurstelling dus; tijd voor een bezoekje aan de theefabrikant!
Lipton vindt het allemaal erg vervelend. Maar er staat nu eenmaal in de voorwaarden dat iemand pas echt heeft gewonnen als de code is gechecked door Lipton zelf. Om Floor en haar man toch tegemoet te komen, krijgen ze een reischeque ter waarde van 100,- euro en twee toegangskaartjes voor een safaripark. De familie Hoek neemt deze tegemoetkoming niet aan, volgens hen staat het niet in vergelijking met een reis naar Kenia.