Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!
Belbus: Webwinkel failliet, wat nu?
09-10-2008
•
leestijd 1 minuten
•
Astrid Brouwer uit Haaksbergen bestelt in mei via webwinkel Laptops4u een laptop voor een bedrag van 1049,50 euro. Astrid maakt het geld over, maar helaas, de laptop komt alsmaar niet.
Na een maand wordt duidelijk dat de laptop niet meer leverbaar is. De winkel biedt aan dat Astrid een andere laptop kan uitzoeken. Maar alle andere laptops zijn honderden euro's duurder, en dat wil Astrid niet. Daarom spreekt ze met de winkel af dat de koopovereenkomst wordt ontbonden en dat het geld wordt teruggestort.
Deze afspraak maakt Astrid telefonisch, maar ze krijgt ‘m per mail bevestigd. Helaas houdt het bedrijf zich nu weer niet aan de afspraak: het geld wordt niet teruggestort. Tot slot schrijft Astrid in augustus een aangetekende brief. Met daarin de boodschap dat ze binnen acht dagen het geld teruggestort wil hebben.
Maar ook daarop volgt geen reactie. Astrid gaat samen met de Belbus naar Laptops4u in Eethen. En daar blijkt helaas dat Laptops4u failliet is. Het faillissement is 30 september uitgesproken. Omdat de winkel niet aangesloten was bij een brancheorganisatie, zit er voor Astrid maar één ding op: zich melden bij de curator, en dan maar hopen dat ze nog iets van haar geld terugziet.
Wilt u ook dat de Belbus langskomt, schrijf dan naar postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum of mail naar
belbus@vara.nl
.