Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Vodafone raakt telefoonnummer kwijt

  •  
21-10-2017
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
72 keer bekeken
  •  
belbus 930x520
Wanneer het telefoonabonnement van Ingrid bij T-Mobile bijna afloopt, besluit ze over te stappen naar Vodafone met nummerbehoud. Ze is namelijk ook klant bij Ziggo en wanneer je dit combineert met Vodafone krijg je dubbele data. Ingrid regelt de overstap en vanaf 28 juli zal haar nieuwe abonnement ingaan.
Probleem
Helaas verloopt dit niet zo soepel als gehoopt. Op 28 juli stopt haar abonnement bij T-Mobile, maar begint er helemaal niets bij Vodafone. Ingrid belt en krijgt te horen dat haar abonnement per ongeluk niet geactiveerd is en dat dit nu met spoed gedaan wordt. U raadt het al: er gebeurt nog steeds niets. Ingrid mailt en belt erop los en krijgt steeds de zinnen te horen “het is heel vervelend voor u”, “mijn collega’s gaan dit zeker oplossen” en “er wordt een case aangemaakt over dit probleem”.
Nummer kwijt
Op een gegeven moment komt Ingrid erachter dat Vodafone haar telefoonnummer is kwijtgeraakt. Ze heeft dit nummer al meer dan 15 jaar en wil het graag terug. Een telefoontje naar T-Mobile haalt ook niets uit. Het nummer staat namelijk wel actief bij Vodafone en dan kan een andere provider het niet terughalen. Ondertussen heeft Ingrid een tijdelijke prepaid simkaart gekregen om wel te kunnen bellen.
Belbus
Twee en een halve maand lang belt en mailt Ingrid naar Vodafone. Er worden in totaal drie cases aangemaakt die allemaal niets uithalen. De maat is vol en ze schakelt de Belbus in. Wanneer Amber contact opneemt met Vodafone krijgt ze te horen dat ze niet voor de camera willen reageren. Ze geven een schriftelijk verklaring en lossen het probleem nu eindelijk op. Ingrid kan bij een Vodafonewinkel een nieuwe simkaart halen met haar oude nummer erop. Het probleem ontstond doordat het nummer geannuleerd is nadat het geactiveerd was. Hoe dat kan is niet bekend.
Toch verhaal halen
Gelukkig lukt dit. Het abonnement van Ingrid is eindelijk ingegaan en ze heeft haar nummer terug. Toch willen Amber en Ingrid graag uitleg. Ze gaan naar het kantoor in Amsterdam. Niemand kan ze daar in levenden lijve te woord staan, maar ze krijgen wel de persvoorlichter aan de telefoon. Ondanks dat hij er niet van gediend is dat de Belbus toch langs is gekomen, gaat hij wel in gesprek. Waarom het oplossen twee en een halve maand heeft geduurd en bovendien pas gebeurde toen de Belbus zich aankondigde, weet hij niet. Wel biedt hij zijn excuses aan.
Hulp nodig?
Heb jij ook De Belbus nodig? Mail naar  belbus@bnnvara.nl . Like ook de Belbus op Facebook en volg de Belbus op Twitter !

Meer over:

vodafone, belbus
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!