Belbus: Vitens ‘geeft’ klant meerdere huizen
04-02-2006
• leestijd 2 minuten
Xing Chan uit Apeldoorn kocht in juli vorig jaar een huis. In september krijgt hij een hele vreemde brief van Vitens; Chan moet, naast zijn eigen waterstand ook de waterstand opgeven van een huis in Doetinchem.
De bewoners van dit bewuste huis willen niet reageren voor de camera, maar hebben inderdaad nog nooit hun waterstand hoeven door te geven. Toch moet Chan van de waterleverancier de brief gewoon negeren.
Maar een paar weken later krijgt hij een aantal rekeningen, hij moet water betalen voor een pand waar hij nog nooit van gehoord heeft. Hij belt weer met de klantenservice en krijgt dan, tot zijn grote verbazing, te horen dat hij volgens Vitens nóg een pand bezit; in Maasbommel. En ook voor dit pand moet Chan het water betalen.
Chan legt uit dat hij toch echt maar één huis heeft en Vitens LIJKT het te begrijpen. Ze vertellen Chan dat er een blokkade op de rekeningen is gezet, Chan zal er geen last meer van hebben. Maar, begin dit jaar stromen de rekeningen toch weer binnen.
Chan belt regelmatig met de klantenservice maar daar komt hij niet veel verder. Op naar Vitens dan maar, want we willen nu toch wel eens weten hoe het zit met al die rekeningen?
Bas Rutgers van Vitens staat Chan te woord. Hij vindt het vervelend hoe het is gelopen en verzekert Chan dat het opgelost zal worden. De rekeningen worden nu echt geblokkeerd en om dat te bewijzen mag de grootgrondbezitter zelf mee naar het klantencontactcentrum. In het systeem staat inderdaad dat het probleem nu eindelijk wordt opgelost.