Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!
Belbus: Vitalisé
14-04-2007
•
leestijd 1 minuten
•
Petra Berculo koopt in november 2006 via een bijeenkomst een matras van Vitalisé. De verkoper belooft Petra dat het matras drie maanden uitgeprobeerd mag worden. Als Petra na een maand niet tevreden blijkt met het matras, belt ze Vitalisé op. Toen kwamen de problemen…
Vitalisé belooft het matras op te halen wanneer zij weer in de buurt komen. Maar na een maand wachten en een paar telefoontjes verder, laat Vitalisé niets meer van zich horen. Petra Berculo is niet de enige gedupeerde. Ook Ine Baartman kocht een matras tijdens een bijeenkomst. Ook zij krijgt haar geld maar niet terug.
Jeanine Jansen van Stichting de Ombudsman wijst Petra en Ine erop dat ze het recht hebben op geld terug. De overeenkomst valt onder de colportagewet; dit houdt in dat mensen die bij elkaar zijn gebracht in een groep of tijdens een verkoopreisje spullen kopen, binnen acht dagen van de koopovereenkomst af kunnen. Omdat de koopovereenkomst nooit is gedagtekend bij de Kamer van Koophandel, hebben Ine en Petra recht op geld terug. Tijd voor een bezoekje!
Helaas is de eigenaar van Vitalisé niet te bereiken, ook bij de eigenaar thuis staan we voor een dichte deur. Een paar dagen later proberen we Vitalisé te bellen en we sturen twee aangetekende brieven. Ook hier reageert Vitalisé niet op… Petra en Ine kunnen naar hun geld fluiten, u bent gewaarschuwd!