Belbus: Versatel sluit te vroeg af
28-05-2005
• leestijd 1 minuten
De verhuisdozen staan al in huis, want Roald van Klaveren gaat in juli verhuizen. En er moet nu dus veel geregeld worden voor de verhuizing. Waaronder het opzeggen van het internetabonnement bij Versatel.
Dat moet Roald namelijk omdat hij op zijn nieuwe adres niet binnen het dekkingsgebied van Versatel valt.
Roald krijgt hierop een brief van Versatel. Daaruit blijkt dat z’n abonnement 25 mei wordt afgesloten. En dat is bijna twee maanden eerder dan de bedoeling was. Na veel bellen en mailen kreeg Roald een laatste definitieve antwoord van Versatel, namelijk: "tot onze spijt is uw abonnement eerder gestopt dan u aangegeven heeft, helaas is het om technische redenen niet mogelijk om het 'slopen' van uw lijn te annuleren… We kunnen het ook niet opnieuw voor u aansluiten.”
De Belbus neemt Roald naar het hoofdkantoor van Versatel voor uitleg. Het duurde maar liefst driekwartier voordat ze een antwoord klaar hadden. En ja hoor, Roald wordt weer aangesloten.
De smoes dat de lijn was gesloopt, en niet meer in gebruik genomen kon worden is bij deze dan ook ontkracht.