Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!
Belbus: Verkleurend bankstel
20-01-2007
•
leestijd 1 minuten
•
Linda Verstegen krijgt van haar ouders een twee- en driezitsbankstel cadeau. De tweezitsbank verkleurt al na een aantal weken. Linda dient een klacht in bij de desbetreffende meubelzaak, waarop een leverancier bij haar langskomt.De leverancier wijst de klacht van Linda af met als reden dat het bankstel tegen het venster van de woning staat. In de woning komt veel zon en daglicht naar binnen. In het servicerapport staat letterlijk: “De stof van het bankstel krijgt veel uv straling te verwerken en is daardoor erg verkleurd. De klacht kan door de fabrikant niet in behandeling worden genomen, omdat de klacht van buitenaf is ontstaan”.
In de Belbus meubelexpert Frits Oostermeijer. De heer Oostermeijer constateert ook dat het bankstel ontzettend is verkleurd. De meubelzaak kan, volgens hem, niet zomaar aangeven dat het bankstel op de verkeerde plaatst staat, waardoor zij de klacht niet in behandeling neemt. Linda moet een nieuw banstel krijgen, gezien deze verkleuring absoluut niet mag ontstaan.
Bij de meubelzaak aangekomen, kunnen we na een tijdje wachten ons verhaal doen. We spreken af dat er nogmaals naar de klacht gekeken wordt. Een paar dagen later krijgen we goed nieuws: de directeur vindt het vreemd dat de klacht van Linda zo is afgehandeld. De bank had nooit mogen verkleuren; ook niet als hij in de zon staat. Ze mag in de winkel een nieuw bankstel uitzoeken.