Belbus: Verkeerde telefoon na lange reparatie
• 17-11-2012
• leestijd 2 minuten
Tom Maatman vond op internet een winkel die tweedehands iPhones verkoopt. Hij dacht dat een winkel toch net iets vertrouwder zou zijn dan een particulier om een tweedehands telefoon aan te schaffen.
Kapot
Binnen een paar maanden ging de telefoon kapot. Toch handig dat hij terug kon naar een winkel. Geen nood, want de winkelier verzekerde Tom dat hij garantie had en begon aan de reparatie. Al na zeven maanden kwam Tom z'n toestel in blakende gezondheid terug. Nou ja, het was niet zijn toestel en het toestel was ook niet zo gezond.
'Mindere' telefoon terug
Tom had een telefoon met een geheugen van 32 GB ingeleverd en bij het aansluiten op z'n computer zag hij dat hij er een van 8 GB terug had gekregen. Met de winkelier komt Tom er niet uit, dus hij schakelt de Belbus in.
Beleefdheid
Bij ons bezoek aan de winkel blijkt dat de winkelier, meneer Wekking, de zaak niet heeft opgelost omdat hij vond dat Tom een beetje beleefder z'n beklag had moeten doen. Tom had zich bij een bezoek aan de winkel heel boos gemaakt en volgens meneer Wekking had hij moeten begrijpen dat waar gewerkt wordt nou eenmaal fouten gemaakt worden.
Advies
Meneer Wekking begrijpt ook wel dat de zaak zo niet kan eindigen, dus hij geeft Tom z'n €280 terug. Wekking Telecom is een tweedehands winkel waar de eigenaar soms zelf aan toestellen sleutelt. In zo'n zaak kan je beter geen honderden euro's voor een telefoon betalen.
Heeft u ook de Belbus nodig? Schrijf ons op Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum, mail naar belbus(at)vara.nl of stuur een tweet naar
@BelbusVARA.