Belbus: Vergissing bij Vodafone leidt tot hoge rekening
• 10-11-2012
• leestijd 1 minuten
De Belbus is in Nijmegen op bezoek bij de telefoonwinkel van Vodafone. Supermarktmedewerker Angelo Kreemer ontdekte samen met zijn vader dat hij binnen een half jaar voor drie maandsalarissen had gebeld bij Vodafone. Hij had niks gemerkt. Dat kwam omdat hij geen afschriften kreeg van zijn nieuwe ING rekening.
Verantwoordelijk
Niet zo handig van Angelo, maar hij is pas zeventien en dus is zijn vader eigenlijk verantwoordelijk voor zijn financiën. Het was ook pa die het telefoonabonnement in de Vodafone winkel afsloot omdat minderjarigen dat niet mogen. De winkel adviseerde om pa het abonnement te laten afsluiten en thuis het rekeningnummer te wijzigen in dat van de zoon.
Gevolgen
Dat deden ze, maar het wijzigen van het rekeningnummer leidde tot een lastige administratieve vergissing bij Vodafone met als gevolg dat Angelo voor iedere minuut bellen en voor ieder smsje apart moest betalen.
Oplossing
De Belbus moet eraan te pas komen om Vodafone te zaak te laten uitzoeken. Het bedrijf herstelt de fout en maakt €1700 over aan de familie Kreemer. Heel wat meer dan ze de familie eerder boden. Bart Bakker van Vodafone heeft uitgezocht hoe de fout heeft kunnen ontstaan. "Vodafone leert ook van deze zaak om te zorgen dat dit soort fouten niet vaker gemaakt worden", aldus Bakker.
Heeft u ook de Belbus nodig? Schrijf ons op Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum, mail naar belbus(at)vara.nl of stuur een tweet naar
@BelbusVARA.