Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Uitslag zonder test bij The Corona Lab

25-12-2021
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
2025 keer bekeken
  •  

Leo Rooijackers maakt een afspraak voor zichzelf en zijn vrouw Marion bij The Corona Lab. Hier zullen ze een PRC-test laten afnemen zodat ze met de familie op vakantie kunnen naar Zuid-Afrika. Een bedrag van 139,90 euro wordt gereserveerd op zijn creditcard. Diezelfde avond belt de zoon van Leo hem op en vertelt dat hij online een voordeliger testafnemer heeft gevonden. Leo annuleert dan ook direct zijn afspraak bij The Corona Lab.  

Leo en Marion laten zich testen bij de nieuwe testaanbieder. Een dag later krijgen ze een testuitslag binnen via de mail. Een negatieve uitslag waarmee ze op reis kunnen gaan. Alleen, tot hun grote verbazing is dit mailtje verstuurd vanuit The Corona Lab en niet de nieuwe testaanbieder. Terwijl ze hier toch echt niet zijn geweest om te testen. Leo kijkt op zijn afschriften en merkt dan dat het bedrag van The Corona Lab alsnog is afgeschreven. Hier is iets fout gegaan.

Testaanbieder houdt voet bij stuk

Leo zoekt contact met The Corona Lab, maar het wordt hem al snel duidelijk dat The Corona Lab niks gaat doen met zijn klacht. Sterker nog, het bedrijf beweert dat Leo en Marion wel degelijk zijn langs geweest voor een test. Volgens The Corona Lab is er namelijk een nummer gekoppeld aan hun namen wat dient als bewijs dat ze zijn getest. De testaanbieder houdt voet bij stuk en weigert het geld aan Leo terug te geven.

Leo en Marion weten niet wat ze horen en besluiten de Belbus om hulp te vragen. Na één belletje met een medewerker, wordt de klacht van Leo ineens wel serieus genomen en wordt achterhaald wat hier is misgegaan.

Annulering verkeerd verwerkt

The Corona Lab biedt Leo en Marion excuses aan. Het heeft kunnen vaststellen dat de testafspraak inderdaad is geannuleerd. Een medewerker heeft de annulering op onjuiste wijze verwerkt in de administratie. Het dossier van een ander koppel is verwisseld met dat van Leo, waardoor Leo en Marion een negatieve testuitslag hebben ontvangen. 

The Corona Lab stelt in een reactie aan Kassa dat ze dit voor het eerst meemaken. Toch zijn op klachtensites zoals Trustpilot meer meldingen over niet doorgekomen annuleringen of uitslagen waar iets verkeerd mee gaat. Leo heeft in ieder geval zijn geld teruggekregen, en een voucher om samen met zijn vrouw gratis getest te worden. Of zij hier nog gebruik van willen maken is nog maar de vraag.

Ook de Belbus nodig? Mail je verhaal naar belbus@bnnvara.nl.

Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!