Belbus: trouwkaartjes vallen erg tegen
02-10-2006
• leestijd 1 minuten
Micha en Eva besluiten na twee jaar samenwonen te gaan trouwen. Micha is ontwerper van beroep en gaat op internet op zoek naar een bedrijf dat hun zelf ontworpen trouwkaarten kan drukken. Op Vistaprint.nl bestelt het aankomend bruidspaar vijfhonderd trouwkaarten.
Micha en Eva krijgen een digitale proef van de trouwkaart toegezonden. Deze ziet er goed uit, dus bevestigen ze hun bestelling bij Vistaprint. Enkele dagen later krijgen Micha en Eva per post de trouwkaarten toegezonden.
De kaarten blijken echter veel donkerder dan de ‘zichtproef’, waardoor bijna alle details zijn verdwenen. Gelukkig garandeert Vistaprint tevredenheid, onder voorbehoud van spel-, drukfouten of aanleverproblemen.
Micha stuurt dan ook een mailtje naar Vistaprint met zijn klacht, maar hij krijgt geen enkele reactie. Ook een aangetekende brief waarin hij vraagt om terugstorting van het bedrag heeft weinig effect, want ook hierop komt geen respons van Vistaprint.
Ank van Heeringen, woordvoerder van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, concludeert dat Vistaprint niet heeft geleverd wat overeengekomen is, aangezien de uiteindelijke kaart enorm afwijkt van de digitale zichtproef.
Als wij contact opnemen met Vistaprint, krijgen we de volgende reactie: ‘In overeenstemming met onze tevredenheidgarantie, hebben wij het volledige bedrag ter waarde van € 291.76 teruggestort’.
Heeft u ook een klacht, opmerking, of vraag over Vistaprint, dan kunt u mailen naar
kassa@vistaprint.nl
.