Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Belbus: trouwkaartjes vallen erg tegen

02-10-2006
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fallback image for card
Micha en Eva besluiten na twee jaar samenwonen te gaan trouwen. Micha is ontwerper van beroep en gaat op internet op zoek naar een bedrijf dat hun zelf ontworpen trouwkaarten kan drukken. Op Vistaprint.nl bestelt het aankomend bruidspaar vijfhonderd trouwkaarten.
Micha en Eva krijgen een digitale proef van de trouwkaart toegezonden. Deze ziet er goed uit, dus bevestigen ze hun bestelling bij Vistaprint. Enkele dagen later krijgen Micha en Eva per post de trouwkaarten toegezonden.
De kaarten blijken echter veel donkerder dan de ‘zichtproef’, waardoor bijna alle details zijn verdwenen. Gelukkig garandeert Vistaprint tevredenheid, onder voorbehoud van spel-, drukfouten of aanleverproblemen.
Micha stuurt dan ook een mailtje naar Vistaprint met zijn klacht, maar hij krijgt geen enkele reactie. Ook een aangetekende brief waarin hij vraagt om terugstorting van het bedrag heeft weinig effect, want ook hierop komt geen respons van Vistaprint.
Ank van Heeringen, woordvoerder van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, concludeert dat Vistaprint niet heeft geleverd wat overeengekomen is, aangezien de uiteindelijke kaart enorm afwijkt van de digitale zichtproef.
Als wij contact opnemen met Vistaprint, krijgen we de volgende reactie: ‘In overeenstemming met onze tevredenheidgarantie, hebben wij het volledige bedrag ter waarde van € 291.76 teruggestort’.
Heeft u ook een klacht, opmerking, of vraag over Vistaprint, dan kunt u mailen naar kassa@vistaprint.nl .
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor