Belbus: Ter reparatie aangeboden GSM kwijtgemaakt
21-04-2005
• leestijd 1 minuten
Toen Marjoleine van Welij haar mobiele telefoon abonnement verlengde kreeg ze een nieuwe toestel. Maar die ging al binnen drie weken kapot.
Ze nam contact op met Telfort voor de reparatie. Ze kreeg te horen dat er een speciale samenwerkingsovereenkomst is tussen Telfort en TPG met betrekking tot reparatie opdrachten. Bij TPG kon ze een reparatieformulier invullen en haar toestel in een speciale Telfort envelop opsturen naar Telfort. Dat heeft ze vorig jaar augustus gedaan, maar nu in april heeft ze nog steeds haar toestel niet terug.
Volgens Telfort en TPG is het toestel vermist. Maar Marjoleine heeft geen recht op een nieuwe toestel van Telfort, en ook geen recht op schade vergoeding van TPG, omdat ze haar toestel niet verzekerd heeft opgestuurd. Aldus de officiële mededeling van de twee bedrijven. Pech dus.
Contijn van Marle van Stichting de Ombudsman heeft de algemene voorwaarden van Telfort voor Marjoleine bestudeerd en zegt dat daarin duidelijk staat dat ze door die speciale samenwerking de verantwoordelijkheid voor het transport van het toestel op zich nemen. Mits Marjoleine een ingevuld en afgestempeld reparatieformulier heeft. En dat heeft Marjoleine dus zou Telfort gewoon een nieuwe toestel moeten leveren.
Telfort heeft het helemaal uitgezocht, en meldt dat er door miscommunicatie bij TPG het mobieltje vermist is geraakt. Uiteindelijk krijgt Marjoleine toch een Siemens C60 toestel van Telfort.