Belbus: Telefoonlijn stoort
09-12-2006
• leestijd 1 minuten
Meneer Donatz woont al jaren naar alle tevredenheid in serviceflat de Vliedberg in Hellevoetsluis. Toch heeft hij één probleem; De telefoonlijn stoort dikwijls of doet het helemaal niet.
Niet alleen de heer Donaltz heeft last van dit probleem. Ook andere bewoners van de serviceflat geven aan dat de telefoonlijn stoort. Maar wie in serviceflat de Vliedberg een vaste lijn wil, wordt door woningbouwverening Maasdelta verplicht gebruik te maken van een centraal abonnement waarmee ook intern gebeld kan worden.
In de belbus Hans Roseboom, woordvoerder van de Woonbond. Volgens Roseboom is het een duidelijke zaak: Mensen betalen voor hun telefoonlijn, maar deze werkt niet. De woningbouwstichting moet zorgen dat er een volkomen nieuw systeem komt, dat wél werkt.
We gaan naar woningbouwvereniging Maasdelta en vragen om uitleg. Het gesprek vindt achter gesloten deuren plaats, maar als er na een dik half uur een oplossing is gevonden, wil de vestigingsmanager van Maasdelta de bewoners van de serviceflat graag te woord staan. Alle bewoners met klachten over de telefoonlijn krijgen een financiële vergoeding.