Belbus: stoelen met verkeerde kleur poten
24-09-2005
• leestijd 1 minuten
Thijmen Dikkerboom en zijn vriendin houden van eten, met veel gasten. En daarom kocht hij een grote eethoek.
De stoelen werden op een april dit jaar besteld bij meubelbedrijf Poppeliers, maar toen ze pas na vier maanden werden geleverd, bleken twee stoelen de verkeerde kleur poten te hebben. De leverancier nam beide stoelen weer mee en Thijmen kreeg de belofte dat hij binnen drie weken zés nieuwe stoelen zou krijgen. Maar, na zes weken zit Thijmen nog steeds te wachten.
Op de dag dat we Thijmen interviewen krijgt hij telefoon; de stoelen zijn er! Maar toch blijft de ontevredenheid, want het heeft wel erg lang geduurd. Universitair docent Consumentenrecht Léon Mölenberg legt uit dat als een product bij levering niet in orde is, het bedrijf volgens de wet binnen een redelijk termijn de fouten moet herstellen. Volgens Mölenberg is die termijn inmiddels verstreken, want in zes weken kan je een hoop doen. Thijmen zou zijn geld kunnen terugkrijgen maar, dan heb je geen stoelen. Een excuus spreekt hem meer aan.
Als we langs Poppeliers gaan, krijgt Thijmen, na veel telefoontjes met het hoofdkantoor, uiteindelijk een officieel excuus én een hotelbon van de bedrijfsleider. De stoelen zijn inmiddels, sámen met een gratis herenfiets, geleverd.