Ook ik ben slachtoffer geworden van de frauduleuze praktijken van Sneakerstad. Tijdens de lockdown meerdere schoenen besteld, nooit iets geleverd! Vele malen gebeld en mailen gestuurd of mijn geld bijna €1000,- teruggestort kan worden. Elke keer valse beloftes, na 1 jaar wachten niets terugbetaald en ben ik genoodzaakt Sneakerstad te dagvaarden bij de rechtbank. Erg onbetrouwbaar en onbeschoft bedrijf, die zich schuldig maakt aan oplichting.
Ook ik ben helaas ten prooi gevallen aan de frauduleuze praktijken van sneakerstad. Ik heb een paar maanden geleden laarzen besteld bij hun online. Deze waren volgens hun door Corona niet leverbaar of zou het lang duren. Daarom hebben ze besloten om het geld terug te storten. Dat heeft ook langer dan een maand geduurd voordat het geld werd teruggestort, na continu bellen en mailen. Maar 2 laarzen (UGG) heb ik wel ontvangen. Ten eerste waren ze verpakt in Nike zakjes en daarna in een UGG doos gezet. Ten tweede waren ze niet de kleur wat het moest zijn en ook nog met beschadigingen. Retour moest op eigen kosten, terwijl telefonisch meerdere malen is beloofd dat de retourkosten vergoed zou worden. Retour is aangekomen bij sneakerstad en uit eindelijk ook netjes verwerkt met de volgende mededeling: Beste Rashna Jhagroe, Uw bestelling met nummer: 109032 is aangekomen in de eerste distributiecentrum. Deze zal nu weer doorgezet worden naar de hoofd warenhuis. De kosten hiervan bedraagt €18.78,- en zal gecrediteerd worden bij het terug betalen van uw bestelling. Indien u toch liever een tegoedbon wilt voor het volledige aankoopsom u middels het antwoorden op de mail dit aan kan geven waarna dit gelijk beschikbaar word gesteld en u een nieuw product uit kunt zoeken. Mochten wij binnen 2 tot 3 werkdagen niets van u vernemen gaan wij ervan uit dat wij dit kunnen afronden en u geen nieuw product wilt uitzoeken. U zult per e-mail dan een afrondend bevestiging krijgen van de dienstdoende coördinator. Gelieve deze tijd te wachten met nieuwe vragen voor u als mede een en dezelfde vraag heeft, om de verloop hierin spoediger te laten verlopen. Is uw vraag gebaseerd op een ruil in maat, product of tegoedbon om op een andere tijdstip een nieuw aanwinst uit te zoeken kunt u deze ook stellen aan de retour afdeling dit kan middels: retour@sneakerstad.nl Hopende u hiermee tijdig maar vooral duidelijk te hebben geïnformeerd. Mochten er desondanks nog verdere vragen zijn, ik deze graag voor u beantwoord. Heeft u nog tips voor ons? Laat ons dan weten hoe wij u een nog fijnere shop ervaring kunnen aanbieden. Met vriendelijke groet, Heleen Vreden Ik heb in antwoord op bovenstaande mail laten weten, dat ik het volledige bedrag dus inclusief de 18,78 en 7,25 retourkosten terug verwacht. Dit aangezien het niet mijn schuld is dat ik verkeerde en beschadigde artikelen heb ontvangen. Ook staat nergens op de site dat het nog naar een hoofd warenhuis opgestuurd zal moeten worden waar ook kosten aan verbonden zijn. Waarom heb ik dan 7,25 betaald om het te versturen naar ergens waar het eigenlijk niet naartoe moet? Nu na meerdere telefoontjes en mails, hoor ik niets meer van sneakerstad. Ik zie online ook dat veel meer mensen klagen over deze frauduleuze praktijken.
Even voor 20 juli een tas aangeschaft van over de €800 tot de dag van vandaag nog steeds niet binnen. Elke keer zeggen ze dat het binnen komt maar telefonisch niet bereikbaar zijn alleen per mail. Op de site een berichtje gestuurd of zij mij konden bellen binnen een paar minuten een reactie per mail terug maar als ik een mail stuur wanneer hij binnenkomt en ze kunnen bevestigen dat ik 10% terug krijg van het aankoopbedrag wat mij beloofd is zodra de tas zou binnenkomen vanwege de vertraging van een maand krijg ik geen reactie terug. Nu lees ik ook nog eens dat ze nep spullen verkopen. Erg jammer! Ik wil mijn geld terug en indien ik geen reactie krijg moet ik helaas maatregelen gaan treffen.
Je gaat niets horen van Sneakerstad! Alleen maar frauduleuze zaken. ik heb ze duidelijk in de mail aangegeven dat er twee paarse laarzen zijn verstuurd. Ik ontvang ineens 2 bruine laarzen. Daarvan heb ik ook duidelijk een foto van de website naar hun gemaild. En nu komen ze liegen dat zij een andere hebben opgestuurd. Ook was die duidelijk beschadigd. Ook daar heb ik de foto’s van gemaild naar hun. In tussen heb ik meerdere keren gemaild en bij het bellen wordt gezegd mail maar, dus een slechtere klantenservice bestaat niet!
Er is uiteraard veel geknipt en geplakt in de scene, de schoenen waren inderdaad goed opgestuurd maar als deze dan toch plots lek gaan kan het gaan om een productie fout, dit komt echter niet en zoals je ziet nauwelijks voor vandaar de reactie van de service medewerkers. Dit had in deze zin een nieuw paar of tegoedbon moeten worden volgens het opgedragen wettelijk beleid waar de medewerker zich in eerste instantie aan hield. Dit is dan nader tijd toch terug betaald hier waar er uiteraard wel een keer van afgeweken mag worden en gedaan is. Met vriendelijke groet, Bram
Melding bij het FIOD: Dank u wel voor uw melding. ref.nr.: FM-13/9214
Geachte, Volgens mijn gegevens heeft uw kennis vorig jaar een schoen besteld en deze te laat gedragen retour gesteld. Hieruit werd er geen verdere handelen uitgevoerd. Uiteraard zijn uw aantijgingen en beschuldigigen nog gedachtes slechts waarnemingen. En gepretendeerde bedenksels waar u acht dit op te lossen door een ernstig aggresieve aanpak. Ik wens u succes met uw verdere handelingen. Groet, Sneakerstad
LET OP: SNEAKERSTAD word verdacht van het schenden van het merkrecht !!!(ANDERE WOORDEN ZE VERKOPEN NEPPE/NIET ORGINELE PRODUCTEN) Als burger heb ik een aanmelding gedaan bij het FIOD voor opsporing; mijn reden hiervan is juridische onderzoek voor de benadeelde en om nieuwe consument te beschermen
Geachte, Volgens mijn gegevens heeft uw kennis vorig jaar een schoen besteld en deze te laat gedragen retour gesteld. Hieruit werd er geen verdere handelen uitgevoerd. Uiteraard zijn uw aantijgingen en beschuldigigen nog gedachtes slechts waarnemingen. En gepretendeerde bedenksels waar u acht dit op te lossen door een ernstig aggresieve aanpak. Ik wens u succes met uw verdere handelingen. Groet, Sneakerstad
op 8 maart heb ik bij Sneakerstad 2 paar Nikes besteld voor mijn zoon. Tot op heden nog steeds niets ontvangen! Het is zo jammer dat ik telkens contact op moet nemen en dat ik iedere keer weer met een smoes aan het lijntje wordt gehouden. Zojuist weer gebeld, ze belooft me dat ik ze morgen in huis heb. Ik geloof het niet meer. Mochten ze toch binnenkomen en ze zijn nep, of lek, of wat dan ook dan zal ik wederom een bericht plaatsen en aan de bel trekken.
Redactie heeft deze reactie verwijderd op basis van de spelregels.
Heb zelf ook zeer veel problemen ondervonden met deze webshop. Volgensmij ligt het probleem vooral bij het feit dat wanneer er iets fout gaat er heel slecht gehandeld wordt 16 juli als cadeau een paar sneakers besteld. 2 maanden laten gebeld en toen bleken de schoenen kwijt te zijn. Opnieuw de bestelling ingediend. Een week later was mijn bestelling helemaal uit hun systeem verdwenen. Nogmaals erin gezet en via de telefoon meermaals geverifieerd dat het om een maatje 39 ging. Een weekje later kreeg ik de schoenen binnen (ongeveer in september) maar in een maat 36. Ik de schoenen terugsturen en kreeg toezegging dat ik de verzendkosten terug zou krijgen. Het is nu al november en na ongeveer 7 keer gebeld te hebben en meermaals gemaild heb ik de schoenen nog steeds niet en geen verzendkosten teruggekregen. Hier ga ik meer werk van maken zeker na het zien van de belbus in Kassa waar te zien is dat hun zaken niet goed op orde zijn. Kleine update: Kreeg een belletje waarin ze me vroeg of ik mijn geld terug wilde of de schoenen nog wilde. Ik vroeg of mijn geld terug gestort kon worden. Ze deelde mee dat dit enkel zou gebeuren als ik mijn review weg zou halen. Ik heb gezegd dat ik dit niet zou doen en de rechtsbijstand zou inschakelen. Vijf minuten later mijn geld terug gelukkig! Chantage was hun 'last resort' maar door een rechtzaak als optie te opperen win je het gauw bij mensen die bij voorbaat al weten dat ze fout zitten. Fijn om te horen dat in ieder geval jullie geld terug is gestort!
Hallo beste Sander Ausems, Volgens mijn gegevens heeft u een annulering aangevraagd en zie ik dat de administratie gewoon hun werk deden dit heeft dus verder niets te doen met chantage. Met bijzonder hoe bepaalde zaken weer geïnterpreteerd worden. Met vriendelijke groet, Bram
Net nog met de klantenservice gesproken, altijd vriendelijk te woord gestaan en met de leveringen nooit wat aan de hand.
Hallo beste Dame40 Hartelijk dank voor de goede reactie. Met vriendelijke groet, Bram
Deze reactie is verwijderd door de redactie.
Hallo beste Marcie02 Hartelijk dank voor de goede reactie. Met vriendelijke groet, Bram
Geen problemen ondervonden met deze Webshop, en een lekke air kan voorkomen helaas! Kan me niet voorstellen dat er geen optie's zijn gegeven voor een vervangende schoen. Dit is een van de optie's of je hebt gewoon vette pech bij andere winkels kan je fluiten naar een nieuwe paar en zelf nieuwe aanschaffen.
Hallo beste Marcie02 Hartelijk dank voor de goede reactie. Met vriendelijke groet, Bram
Wauw, ze hebben wel mazzel bij de meeste winkels als je een nike koopt en lek maakt je, je geld niet terug krijgt. Zie ook echt niet in waarom een winkel nu een lekke paar nikes zou opsturen....
Hallo beste Davie Hartelijk dank voor de goede reactie. Er is uiteraard veel geknipt en geplakt in de scene, de schoenen waren inderdaad goed opgestuurd maar als deze dan toch plots lek gaan kan het gaan om een productfie fout, dit komt echter nauwelijks voor vandaar de reactie van de service medewerkers. Met vriendelijke groet, Bram
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!