Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Schipholtickets.com betaalt tickets niet terug

  •  
19-10-2019
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
254 keer bekeken
  •  

Vriendinnen Lynn en Laura willen samen in de zomer op vakantie en boeken twee tickets naar Montpellier bij Schipholtickets.com. Als Laura plots komt te overlijden, krijgt Lynn - ondanks haar annuleringsverzekering - geen geld terug. Hoe zit dat?

Laura heeft al sinds haar twaalfde een donorhart, wat eigenlijk al jaren goed gaat. Maar twee dagen na het bestellen van de tickets, slaat het noodlot toe: de twintigjarige Laura krijgt een hartstilstand.

Lynn doet beroep op annuleringsverzekering

Dit nieuws slaat bij Lynn in als een bom. Ze is er kapot van. Ondanks al het verdriet dat op haar afkomt, denkt ze eraan om de tickets naar Montpellier, ter waarde van 666 euro, te annuleren. Geen probleem, denkt ze, want zowel Laura als Lynn hebben een annuleringsverzekering afgesloten bij het boeken van de tickets.

Realiteit blijkt anders

De realiteit blijk anders: Lynn belt naar de klantenservice van Schipholtickets.com maar dit contact verloopt meteen al stroef. De klantenservicemedewerker spreekt alleen Engels en concludeert direct – zonder naar de situatie te vragen – dat annuleren niet mogelijk is.

Medewerkster belooft terugstorting aankoopbedrag

Lynn houdt toch vol en legt het vreselijke nieuws uit aan de klantenservicemedewerker. Die toont dan toch berouw en zegt dat het aankoopbedrag teruggestort zal worden. Ze vragen om een overlijdensakte dus Lynn stuurt deze netjes op. Volgens de voorwaarden van de annuleringsverzekering zou het geld, binnen 15 dagen na het sturen van de benodigde informatie, op haar rekening moeten staan. Drie maanden later heeft Lynn echter nog steeds niks terug.

Ze zoekt meerdere malen contact met Schipholtickets.com, maar die verwijzen haar door naar KLM, de vliegtuigmaatschappij waarmee Lynn en Laura zouden vliegen. KLM vertelt hen vervolgens dat zij hier geen partij in zijn en verwijst ze weer terug. En daar heeft KLM gelijk in. De tickets en de annuleringsverzekering zijn bij Schipholtickets.com gekocht en niet bij de luchtvaartmaatschappij. Lynn moet het geld dus gewoon van Schipholtickets.com terugkrijgen.

Confrontatie

Het bedrijf blijft voet bij stuk houden, dus besluit Lynn de Belbus in te schakelen. Samen met Renze en de ouders van Laura gaat ze op bezoek bij Otravo, het moederbedrijf van Schipholtickets.com. Hier willen ze ons wel te woord staan, maar dat moet hoe dan ook zonder camera. Met een draaiende camera weigeren ze het gesprek aan te gaan. Dit strookt totaal niet met de wens van Lynn en Laura’s ouders, maar het gesprek willen ze zeker aangaan.

Oplossing

Ondanks de koude ontvangst blijkt Otravo toch in te zien dat er grove fouten zijn gemaakt. Ze besluiten het volledige bedrag plus de gemaakte onkosten vergoeden. De frustratie blijft en ze blijven achter met de vraag of andere gedupeerden, zonder druk van Kassa, ook geholpen zullen worden. Maar gelukkig kunnen Lynn en de ouders van Laura dit hoofdstuk sluiten.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!