Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Rofra Home laat klanten zitten zonder stoelen

  •  
13-05-2017
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
84 keer bekeken
  •  
belbus 930x520
Peter en Carla Kats zijn op zoek naar nieuwe eetkamerstoelen. In november 2016 gaan ze langs bij het bedrijf Rofra Home in Zwolle. Hier zien zij prachtige eetkamerstoelen en ze zijn direct verkocht. Over de standaard stoffering zijn ze alleen niet helemaal tevreden maar gelukkig biedt Rofra Home de mogelijkheid om de stoelen te leveren met een andere bekleding, die wél naar Peter en Carla’s wens is. Ze bestellen in totaal zes eetkamerstoelen voor €1300. Peter en Carla doen een aanbetaling van €650 en er wordt hen beloofd dat de stoelen vóór het einde van het jaar geleverd zullen worden. Maar helaas; met de jaarwisseling zitten Peter en Carla zonder hun nieuwe eetkamerstoelen. Uiteindelijk stelt Rofra Home de leverdatum van de stoelen maar liefst vier keer uit. En in april 2017, ruim vijf maanden na het plaatsen van hun bestelling, zitten Peter en Carla nog steeds zonder hun nieuwe eetkamerstoelen.
Communicatie
De communicatie met Rofra Home gaat allesbehalve gemakkelijk. Peter en Carla proberen verschillende keren in contact te komen met het bedrijf om te vragen hoe het met de levering van de stoelen zit. Rofra Home belooft een aantal keer om terug te bellen, maar geeft vervolgens niet thuis. Uiteindelijk wordt telkens een nieuwe leverdatum afgesproken, die vervolgens wéér niet wordt nagekomen. Omdat zij hun oude eetkamerstoelen al hebben weggedaan, is dit een groot probleem. Uiteindelijk biedt Rofra Home in maart zes leenstoelen aan én een compensatie van €200 voor het lange wachten. De stoelen zouden nu echt snel geleverd worden.
Ontbinden
Maar helaas. In april zitten Peter en Carla inmiddels al vijf maanden zonder hun nieuwe eetkamerstoelen. Ze zijn klaar met het lange wachten en willen de overeenkomst ontbinden. Zij sturen een brief waarin zij Rofra Home op de hoogte stellen van de ontbinding en vorderen het aankoopbedrag van €650 terug. Peter en Carla ontvangen op dit verzoek van Rofra Home helaas geen enkele inhoudelijke reactie.
Oplossing
Peter en Carla verwachten noch de stoelen, noch de aanbetaling binnen aanzienlijke tijd van Rofra Home te ontvangen. Omdat ze dit langslepende verhaal graag zo snel mogelijk willen afsluiten, schakelen ze de Belbus in. Samen met Amber gaan ze verhaal halen. Rofra Home geeft aan dat zij nooit een definitieve leverdatum hebben afgesproken, de data die zijn doorgegeven zijn altijd indicatieve leverdata geweest. Ook op het moment dat Amber met de Belbus langskomt, is Rofra Home nog niet in staat een definitieve leverdatum door te geven. Uiteindelijk wil Rofra Home toch meegaan in de wens van Peter en Carla en wordt de koopovereenkomst ontbonden. Omdat Peter en Carla eerder een vergoeding hebben ontvangen van €200, krijgen zij van Rofra Home de overige €450 van de aanbetaling terug.
Hulp
Heb jij ook de Belbus nodig? Mail je verhaal naar  belbus@vara.nl  of twitter  @kassa_vara .

Meer over:

rofra home, belbus
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!