Kassa

Belbus: Promovendum royeert autoverzekering onterecht

03-02-2018
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
287 keer bekeken
  •  
Promovendum.jpg
Ongeluk zit in een klein hoekje, zo kunnen ook Jordy en Janne uit Den Haag beamen. In oktober raakt Jordy met hun gloednieuwe auto een klein paaltje in de berm. De voorbumper van de auto ligt in de prak. Zijn vriendin Janne, die in de bijrijdersstoel zit, knalt met haar hoofd tegen de voorruit aan. Dit heeft een zware hersenschudding en schade aan haar evenwichtsorgaan tot gevolg. Gelukkig heeft Janne de auto verzekerd bij Promovendum. Helaas krijgt het verhaal een bizarre wending.
De eerstvolgende werkdag melden ze de autoschade bij Promovendum, omdat Janne All-Risk verzekerd is neemt de verzekeraar deze claim aan. Janne wil haar letselschade ook op Promovendum verhalen. Zij was immers niet degene die reed, het letsel is dus niet door haar eigen toedoen veroorzaakt. Op advies van familie nemen Janne en Jordy hiervoor een letselschadeadvocaat in de arm.
Tegenstrijdige verklaring
Dan neemt dit verhaal een bizarre wending. Begin december claimt Promovendum gesproken te hebben met Jordy. In dit gesprek zou hij een tegenstrijdige verklaring hebben gegeven: Janne zou achter het stuur hebben gezeten en niet hij. Haar letsel zou zo haar eigen schuld zijn. Ze heeft dus gelogen. De schadespecialist van Promovendum vertelt het schadedossier per direct gesloten te hebben: Janne wordt als fraudeur geroyeerd van haar verzekering.
Jordy heeft echter op die dag niemand van Promovendum aan de telefoon gehad. Sterker nog: hij was een training aan het geven, dus hij kón niet gebeld hebben. Zijn telefoongegevens bevestigen dat het desbetreffende belletje nooit heeft plaatsgevonden.
Grap van scholier
Onthutst vraagt het stel bij Promovendum om bewijs van dit gesprek. Promovendum presenteert vervolgens een audiobestand van het gesprek dat ze met Jordy hebben gevoerd. Wat blijkt: ze hebben Jordy helemaal niet aan de lijn, maar een scholier die een geintje met de telefoniste uithaalt. Dit is duidelijk te horen in het audiofragment. De jongen is aan het giechelen en ook op de achtergrond is onderdrukt gelach te horen. Als klapper op de vuurpijl heeft hij het ook nog over een natuurkundeproefwerk. Dat is gek, want Jordy is zelf 26 en werkt al geruime tijd. Proefwerken heeft hij niet meer. Als de telefoniste vraagt of Jordy achter het stuur zat, reageert de scholier met: “Nee hoor, ik zat vastgebonden op de achterbank van de auto.”
Janne en Jordy zijn geschokt na het luisteren van dit gesprek. Ze bellen gelijk Promovendum om duidelijkheid te krijgen. Ze leggen uit dat Jordy die dag niet gebeld heeft en dat zijn telefoongegevens dit ook laten zien. Ook proberen zij duidelijk te maken hoe gek het hele telefoongesprek is.
Geen reactie
Ze krijgen het schadeteam helaas niet aan de lijn en worden niet teruggebeld. Zelfs niet wanneer hun advocaat probeert de royering terug te draaien en hun dossiers te heropenen. Het enige dat ze ontvangen is een mail met daarin het nummer dat door de telefoniste gedraaid is. Dat blijkt een verkeerd nummer te zijn, dat 2 cijfers verschilt van het telefoonnummer van Janne. Dit is echter nog steeds geen reden voor de verzekeraar om opnieuw naar de zaak te kijken. Promovendum laat hen volledig in de kou staan.
Door de royering is het bijna onmogelijk voor Janne om een nieuwe autoverzekering te krijgen. Ze valt nu in de categorie “hoog risico”, waardoor ze alleen verzekeringen met zeer hoge premie kan afsluiten. Ten einde raad mailen zij naar de Belbus.
Reactie Promovendum
Jordy en Janne worden dus totaal niet gehoord door Promovendum. Hier gaat de Belbus verandering in brengen! Met veel kabaal gaat Amber samen met het stel het hoofdgebouw van Promovendum in. Communicatiemanager Rob Schaeffer staat ze te woord. Het bedrijf wil echter niet aan een uitzending van Kassa meewerken door op camera uit te leggen wat er nou mis is gegaan. Schaeffer beaamt alleen dat er fouten zijn gemaakt, verder wil hij niet op deze fouten ingaan.
De royering van Janne wordt gelukkig opgeheven. Ook wordt de letselschadeclaim opnieuw in behandeling genomen. Wel blijft Promovendum haar een uitleg schuldig. Het stel is nog met het bedrijf in onderhandeling over een eventuele schadevergoeding.
Heb jij ook De Belbus nodig? Mail naar  belbus@bnnvara.nl . Like ook de Belbus op  Facebook  en volg de Belbus op  Twitter !
Delen:

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (5)

snuffelbaard
snuffelbaard5 feb. 2018 - 11:28

Heb aflevering gezien. Absurd. Meest 'walgelijke' was arrogant gedrag zgn. 'communicatiemanager' Promovendum. Jij hoort er voor de klant te zijn beste Rob, niet omgekeerd! Ik kan me voorstellen dat daar waar dit soort figuren rondlopen wel meer fout gaat en fout blijft gaan. Tip voor Promovendum: begin bij het begin en zet die man vlug buiten of in het archief oud,, anders blijft het misgaan.. 

rfd
rfd4 feb. 2018 - 12:28

Wat een schandalige behandeling door deze elitaire verzekeraar. Blij dat ik hier als hoogopgeleid persoon nooit een verzekering heb afgesloten.

jaapvdham
jaapvdham4 feb. 2018 - 11:57

Hierom moet je bij Promovendum  dus "hoog opgeleid" zijn.

mennob
mennob4 feb. 2018 - 8:12

Daarom rij ik onverzekerd

1 Reactie
opaplop
opaplop4 feb. 2018 - 12:31

Ben je nu trots op je zelf???? wat als er iemand anders door je schuld grote schade oploopt, wie gaat dit dan betalen???? Of ben je dan asociaal bezig?? Ik denk het laatste. 

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!