Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Belbus: Proeverij blijkt verkoopdemonstratie

  •  
22-10-2011
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
matrassen_02.jpeg
Eind augustus krijgt Peter Rutten uit Venlo een verontrustend telefoontje van de buurtzorgmedewerkster van zijn moeder. Zij vertelt Peter dat zijn moeder, mevrouw Rutten-Aben, een matras heeft gekocht voor €690. Ze had dit niet willen doen, maar ze was onder druk gezet. Ze schaamt zich zo dat ze het niet tegen haar zoon durft te vertellen.
Toch een matras gekocht!
Peter gaat direct naar zijn moeder toe en krijgt het hele verhaal te horen. Nel was, net als haar schoonzus Riek en veel andere ouderen, in Nieuw Bergen, uitgenodigd om BIO-delicatessen & specialiteiten te komen proeven bij de plaatselijke Chinees. Ze had hiervoor een brief in de bus gehad. Van lekkere hapjes proeven komt het niet. Ze belanden namelijk in een verkoopdemonstratie. Ondanks het feit dat ze beiden een goed bed met een goede matras hebben laten Nel en Riek zich overhalen een matras te kopen voor €690. Waarom? Nel weet het zelf eigenlijk ook niet. Ze heeft het gevoel dat ze gehypnotiseerd en onder druk gezet is.
Contact met MAW-shop
Peter stuurt dezelfde dag nog een aangetekende brief naar MAW-shop, het bedrijf dat alles had georganiseerd, namens zijn moeder en schoonzus Riek. In de brief meldt Peter dat ze van de koop af willen. Dat recht hebben ze ook. Bij dit soort verkopen mag je binnen acht dagen, zonder opgaaf van reden, de koopovereenkomst ontbinden. Op de brief komt geen enkele reactie. Op drie herhalingsbrieven en een telefoontje van de buurtzorgmedewerkster ook niet.
Tijd voor de Belbus!
Peter neemt contact op met de Belbus en de redactie schakelt vervolgens jurist Bart Bernard van het Juridisch Loket in. Bart en Peter gaan met de Belbus naar Denekamp om de matrassen in te leveren en het geld op te halen. Het geld direct meenemen zit er helaas niet in. Wel krijgen ze de garantie zwart op wit dat zowel Nel als Riek het binnen tien dagen op hun rekening hebben staan. 
Bent u ook in het ootje genomen? Neem dan contact op met de Belbus! Schrijf naar: Postbus 3000, 1200 Hilversum of mail naar naar 
belbus@vara.nl .
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor