Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Problemen met Jumbo's bezorgservice

  •  
10-02-2018
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
198 keer bekeken
  •  
belbus 930x520
Online je boodschappen bestellen bij de Jumbo en ze vervolgens thuis laten bezorgen: dé oplossing voor ouders die werken en weinig tijd hebben om boodschappen te doen. Dit dachten ook Simon en Tessa, ouders van vier kinderen. De verbazing was dan ook groot als blijkt dat hun huis niet binnen de bezorgstraal van de winkel ligt. Dit is gek, want bij het huis in de straat achter hun bezorgen ze wel. De Jumbowagen rijdt zelfs langs hun huis om daar te komen.
Probleem
Sinds december 2016 probeert Simon dit probleem al op te lossen. De lokale Jumbo in Goes wijst hem door naar het hoofdkantoor. Na veel mail- en belcontact is het probleem nog niet opgelost. Volgens de Jumbo ligt zijn adres niet binnen de bezorgstraal. Simon probeert uit te leggen hoe gek dit is, ze bezorgen namelijk ook boodschappen bij een dorp 6 kilometer verderop én bij hun achterburen. Jumbo blijft vertellen dat zijn huis niet binnen de bezorgstraal ligt en zij bij hem geen boodschappen kunnen bezorgen.
Bezorgen bij de buren
Met het lokale filiaal heeft Simon een soort van oplossing weten te vinden. Hij bestelt de boodschappen online en geeft als bezorgadres de achterburen op. Vervolgens belt of mailt hij naar de Jumbo om te zeggen dat de boodschappen naar zijn adres moeten. Dit gaat vaak goed maar ook regelmatig mis. De buren worden er inmiddels gek van dat er steeds een bezorger voor de deur staat. Ook Simon is het zat, hij wil gewoon zijn boodschappen.
Radeloos
Weer mailt en belt hij het hoofdkantoor om tevergeefs te laten zien dat zijn huis wel binnen de bezorgstraal valt. Na ruim een jaar over en weer contact te hebben blijft Jumbo voet bij stuk houden. Het systeem kan niet aangepast worden. Simon weet niet meer wat hij moet doen om het op te lossen. Simon mailt naar de Belbus. Er moet toch een manier zijn om de Jumbo te laten zien dat er in hun systeem iets fout gaat?
Oplossing
Amber gaat op pad, samen met Simon rijden ze in de Belbus eerst eens naar de lokale Jumbo toe. Ze timen hoe lang deze trip duurt, vier minuten ongeveer, ruim binnen de bezorgstraal van de Jumbo dus. Op naar het hoofdkantoor van de Jumbo in Veghel om daar maar eens verhaal te halen.
Bij het hoofdkantoor vertelt Roy van Keulen gelijk dat Jumbo een fout heeft gemaakt. Het adres van Simon stond helemaal niet in hun systeem. Simon woont namelijk in een nieuwbouwwijk en zijn adres was nog niet goed geregistreerd. Simon geeft terecht aan dat Jumbo dit veel eerder had kunnen verhelpen, als ze alleen even naar Google Maps hadden gekeken. Daar zie je namelijk hoe dicht Simon bij het lokale filiaal woont. Ook de woordvoerder geeft aan dat ze dit inderdaad hadden moeten doen. Ze hebben een fout gemaakt en zeggen het systeem te hebben aangepast. Na een goed gesprek en een bos bloemen als excuus stapt Simon weer in de Belbus op weg naar huis. Nu kan hij éindelijk zorgeloos boodschappen bestellen.
Heb jij ook De Belbus nodig? Mail naar  belbus@bnnvara.nl . Like ook de Belbus op Facebook en volg de Belbus op Twitter !
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!