Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
Belbus: Problemen met garantie
26-03-2005
•
leestijd 2 minuten
•
56 keer bekeken
•
Toen Evelien Schroer een nieuwe mobiele telefoon ging kopen wist ze dat het er eentje moest zijn waarmee ze makkelijk veel kan SMS’en.
Haar keuze viel op de NOKIA 6800, die ze kocht bij RITEL in Breda voor 529 euro. Na een paar maanden ging de telefoon kapot, en werd toen kosteloos gerepareerd. Maar nog een paar maanden verder ging hij weer kapot. Geen van de toetsen deed het meer, dus bracht Evelien hem naar de winkel voor reparatie.
Daar zeiden ze dat het komt door val of stoot schade, en dat daardoor de garantie was vervallen. Evelien was het hiermee niet eens. Ze stapte naar de geschillencommissie van de branchevereniging om haar gelijk te halen.
RITEL wilde op geen enkele manier meewerken aan het onderzoek van de commissie. En dat alleen al was voor de commissie een reden om te beslissen dat de winkelier haar een nieuwe telefoon moet leveren. Maar de winkel deed het niet.
Sterker nog, gezegd werd dat ze alleen een uitspraak van de rechter zullen respecteren. Jeanine Janssen van Stichting de Ombudsman gaat met Evelien naar de winkel voor uitleg. Bij RITEL in Breda mag de filiaalmanager geen uitspraken doen. Hij belt met de directeur op het hoofdkantoor. Die wil niet met ons praten, en helemaal niet dat we hem opzoeken.
Uiteraard laat dit ons niet weerhouden om toch een bezoekje te brengen aan deze directeur. Onderweg belt hij ineens op en zegt de zaak te willen oplossen. Hij komt daarvoor naar Evelien met twee nieuwe Nokia’s.
Ook de hulp van de Belbus nodig? Mail naar belbus@vara.nl