Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: pas op waar u uw zonnescherm koopt!

01-10-2005
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fallback image for card
Voor Miranda Plooster uit Rockanje was de slechte zomer nog een meevaller, want aan het zonnescherm dat ze voor de zomer kocht bij firma Rolzon in Den Haag, bleek veel te mankeren.
Bij de dakrand blijft het scherm hangen, hij piept en kraakt aan alle kanten en de uitval is 2 meter, terwijl Miranda 2,5 meter had besteld.
Nadat Miranda de fout ontdekt had, ontstond er een levendige correspondentie tussen haar en de leverancier. Deze geeft toe dat er fouten zijn gemaakt, maar is niet van plan naar Rockanje te komen om het op te lossen. Miranda moet het scherm er zelf afhalen en naar Den Haag brengen, maar ze weigert dit omdat ze betaald heeft voor de transport- en montagekosten.
In de Belbus John Kersemakers van Vereniging Eigen Huis. Hij constateert dezelfde problemen en vindt ook dat Rolzon naar Rockanje zou moeten komen. Het scherm is gekocht inclusief de montagekosten en Miranda heeft niets met de gemaakte fouten te maken.
Rolzon houdt echter voet bij stuk. Miranda kan wel het geld van het scherm terugkrijgen, maar dan nog geldt dat ze zelf naar Den Haag moet komen. Ze laat het er niet bij zitten en stapt naar de rechter.
Kassa kan in ieder geval melden dat de eigenaar van Rolzon de laatste jaren meerdere zaken heeft gehad, maar dat de firma Rolzon op dit moment niet staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Het weer is er niet echt meer naar, maar oppassen dus waar u uw zonnescherm koopt!
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor