Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: opzeggen bij sportschool lukt niet

  •  
02-11-2013
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
Schermafbeelding_2013-11-01_om_18.52.24.png
Dankzij het grote aanbod is er voor ieder budget wel een sportschool te vinden: al vanaf een tientje per maand kun je onbeperkt sporten. Een abonnement is zo afgesloten, maar ben je het sporten zat en wil je opzeggen? Dan kan het zomaar gebeuren dat niemand ergens van weet.
Briefje
Dit overkwam Francois Smeets. Na twee jaar lid te zijn geweest van sportschool Fit For Free besloot hij zijn abonnement stop te zetten en zijn oefeningen voortaan thuis te doen. Bij de balie van Fit For Free werd hem verteld dat hij dit schriftelijk moest vastleggen. Geen probleem voor meneer Smeets: hij schreef meteen een brief en gaf deze aan de medewerker. Per 1 januari zou zijn abonnement beëindigd zijn.
Blijven betalen
Meneer Smeets ontdekte dat er in januari toch weer voor drie maanden lidmaatschap van zijn rekening was afgeschreven. Hij dacht dat er een administratieve fout gemaakt was, maar toen er na die drie maanden weer geld werd afgeschreven realiseerde de Amsterdammer zich dat er iets mis was. Ook moest hij €2,95 per maand extra betalen omdat hij zijn pasje nooit zou hebben ingeleverd, terwijl hij deze in januari bij de balie heeft afgegeven.
Geen vertrouwen
Hij stuurt een brief naar Fit For Free, maar daar wordt beweerd dat er nooit schriftelijk is opgezegd. Ze bieden meneer Smeets de optie om hem in juli alsnog uit te schrijven. Tot dan zou hij moeten blijven betalen. In een brief staat het volgende: Zonder een bewijs van verzending zullen wij in de toekomst ook niet meer reageren op verdere correspondentie van uw kant. Ze leggen de bewijslast nu dus bij meneer Smeets, wat niet getuigt van vertrouwen in de klant.
Oplossing
Wij vinden dat meneer Smeets gewoon met Fit For Free in gesprek moet kunnen gaan en gingen met de Belbus langs bij de vestiging in Amsterdam. Regiomanager Sander Adriaanse wilde ons daar wel te woord staan. Hij gaf aan niet te weten dat meneer Smeets ooit zijn pas heeft ingeleverd, terwijl dit in de briefwisseling met Fit For Free meerdere keren is besproken. Hij had hier geen verklaring voor. Gelukkig voor meneer Smeets heeft Sander de gegevens van de afgegeven pas in het systeem kunnen vinden. Hij belooft het te veel afgeschreven bedrag terug te storten en binnen enkele dagen had meneer Smeets het op zijn rekening staan.
Zelf ook een klacht? Schrijf ons op Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum, mail naar belbus(at)vara.nl of stuur een tweet naar @BelbusVARA.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!