Inmiddels anderhalf jaar geleden koopt Marga den Haan uit Geervliet een zonnescherm bij Ansol in Spijkenisse. Firma Ansol komt het doek plaatsen. Wanneer mevrouw den Haan het doek voor het eerst uitrolt, vindt ze het "gewoon lelijk. Het was helemaal geen glad doek… met putjes en allemaal vouwtjes er in...". Ze doet meteen haar beklag bij de monteur van Ansol die vervolgens zegt dat het wel weg zal trekken. Als dat niet gebeurt, trekt Marga aan de bel. Na lang aandringen komt er uiteindelijk iemand van Ansol kijken en zijn conclusie is dat de functie van het doek goed is. "Dus hoe het er uit ziet maakt in feite niet uit voor ze. Als het de zon maar weert", aldus mevrouw den Haan.
Belbus komt in actie
Zijn de klachten van Marga den Haan terecht? De Belbus schakelt Hans van Rossum, zonwering-specialist en Ewoud 't Jong, jurist bij stichting De Ombudsman, in. Hans van Rossum: "als u naar de bovenkant van de kap kijkt, dan ziet u als u een beetje een timmermansoog heeft, dat hij in het midden te hoog hangt. Hij hangt niet recht en als de kap in het midden doorhangt, dan vertaalt het zich in het doek. Ik vraag me dus in alle redelijkheid af, vanwege deze problemen, of deze constructie zoals deze hier hangt wel geschikt is voor de grote achtergevel die u heeft." Ewoud 't Jong: "Nou, ik heb ook begrepen dat u die problemen meteen aangekaart heeft. Daarom heeft u nu recht van spreken. Misschien is reparatie niet altijd mogelijk, vervanging zou een oplossing kunnen zijn. Eventueel in het uiterste geval zou de koop nog ontbonden kunnen bonden."
Op naar Ansol!
De Belbus brengt Marga den Haan naar Ansol in Spijkenisse. Simon Wander van Ansol komt na een half uur overleg met de volgende oplossing: "Dan gaan wij vanmiddag nog een nieuw doek bestellen en halen we over een week of drie, vier het scherm er af. Dan zetten we hier in de werkplaats er een nieuw doek op."
Wordt uw klacht ook niet gehoord, schakel dan de Belbus in! Dat kan door te schrijven naar Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum of te mailen naar
.