Belbus: ongevraagde pakketjes van een postorderuitgeverij
05-02-2005
• leestijd 1 minuten
Meneer van den Berg uit Zwolle ontving kortgeleden een pakketje met aangehechte acceptgiro van een bedrijf dat pakketjes verspreidt. Het vreemde is echter: hij heeft dit pakketje nooit besteld!
In het pakket vond hij tevens een briefje waarmee hij familie en vrienden kon opgeven voor hetzelfde pakket. Nadat meneer van den Berg contact had opgenomen met de klantenservice werd hem verteld dat hij de kosten van meer dan € 8,- gewoon moest betalen. Dit was hij niet van plan en schakelde de Belbus in.
In de Belbus juridisch medewerker Jeanine Janssen van Stichting de Ombudsman. Zij legt uit dat er voor een ongevraagd pakket nooit betaald hoeft te worden en dat men dat zelfs mag houden. Meneer van den Berg hoeft de kosten dan ook absoluut niet te betalen.
De postorderuitgeverij gaf na bemoeienis van Kassa aan dat meneer van den Berg de kosten niet hoeft te betalen en dat hij in vervolg geen ongevraagd pakketjes meer ontvangt. Toch willen zij niet verklaren waarom ze alle deuren tot ongevraagde zendingen zo wagenwijd openzetten, door bij hun pakketten briefjes te doen waarmee anderen lid gemaakt kunnen worden. Een beetje vreemd allemaal.
Heeft u ook een onoplosbaar probleem, neemt u dan contact op met de
Belbus
.