Belbus: omzetten KPN abonnement blijft moeilijk
07-02-2009
• leestijd 2 minuten
Bert Klis uit Rotterdam is al jaren trouwe gebruiker van het internet-abonnement ADSL time van KPN. "Maar, ik wilde mijn abonnement omzetten naar een ander abonnement. Ik heb kleinkinderen en ben niet meer zo mobiel, zo kan ik lekker met ze webcammen!"Het verschil tussen de twee abonnementen? " ADSL time werkt nog met telefoontikken en dat kan snel oplopen als je aan het webcammen bent" , aldus Klis. Met zijn nieuwe abonnement wil hij onbeperkt kunnen internetten voor een vast bedrag per maand.
Bert belt in november 2008 de klantenservice van KPN, hij wordt vriendelijk te woord gestaan en het omzetten van het abonnement is geen enkel probleem. Maar, als er een brief binnenkomt over de nieuwe internetaansluiting valt Bert's oog op het klantnummer. "Ja, dat was niet het mijne, dat vond ik vreemd. Dus ik ben maar weer gaan bellen met de klantenservice."
Van de klantenservice krijgt Bert een vreemd advies: "Ik moest alles bij KPN maar opzeggen, want een ander klantnummer kon betekenen dat ik twee abonnementen had en dus ook voor beide moest gaan betalen."
Hij volgt het advies van de medewerker van KPN op. Maar vervolgens stromen tientallen brieven en e-mails over aan- en afmeldingen binnen bij Bert. Inmiddels heeft hij drie KPN-abonnementen! En er worden er regelmatig allerlei bedragen van zijn rekening gehaald. Bert blijft bellen met de klantenservice van KPN. Ook betaalt hij voor zijn ADSL-abonnement, alle andere bedragen storneert Bert.
Begin december is de maat vol. "Ja, ik bleef maar bellen met de klantenservice. Ik kreeg allerlei tegenstrijdige adviezen en antwoorden. En als ik vroeg naar iemand die meer verstand van zaken had, een baas of manager, dan werd er gezegd dat die geen telefoon hebben. Maar, hoe werken die dan? Met postduiven?"
We bellen vanaf de Kassa-redactie met KPN. Nog geen dag later wordt er contact opgenomen met Bert en heeft hij zijn eigen ‘casemanager’, die heeft voor hem de zaken binnen no time opgelost! Hij is nu de trotse bezitter van een internetabonnement met een vast bedrag per maand!
Op de vraag waarom het zo lang geduurd heeft voordat er iets ondernomen werd, zei KPN dat ze simpelweg niet met Bert's zaak bezig waren.