Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
Belbus: NTI doet lang over het nakijken van huiswerk
11-03-2006
•
leestijd 2 minuten
•
95 keer bekeken
•
Antoinette Wijnschenk Dom begon vorig jaar aan de NTI-studies boekhouden en administratiekantoor, ze hoopt met die kennis haar eigen bedrijf te beginnen.
Tot begin december ging alles prima met de cursus. Maar, vanaf half december werd haar docent ineens ontslagen. De NTI stapte over op Surinaamse docenten, want, zo kreeg Antoinette te horen: dan zou het huiswerk veel sneller worden nagekeken. Maar al gauw bleek het tegendeel; Antoinette moest soms weken wachten op haar gecorrigeerde huiswerk en heeft inmiddels een grote studievertraging opgelopen.
Ze verstuurt de ene klachtbrief na de andere, maar: het helpt allemaal niets. En na een paar maanden is de maat vol, Antoinette laat de NTI weten dat ze de overeenkomst tussentijds wil ontbinden. Daarna hoort ze echter niets meer.
In de Belbus Contijn van Marle van de Ombudsman. Hij heeft de mails allemaal bekeken en het duurt nu inderdaad wel erg lang. Antoinette heeft de NTI zelfs nog de kans gegeven om hun leven te beteren, maar daar werd niet op gereageerd. Het is daarom ook heel terecht als Antoinette de overeenkomst bijvoorbeeld wil ontbinden.
We gaan naar de NTI en vragen hoe het toch komt dat Antoinette zo lang moet wachten op haar huiswerk. Els Beltman, hoofd klantenservice van de NTI legt uit dat het Suriname-project inderdaad niet gelopen is zoals zij en de directie van de NTI hadden gehoopt. Ze beloofd naar de zaak te zullen kijken en binnen 24 uur met een antwoord te komen.
En beloofd is beloofd. De NTI heeft inmiddels laten weten dat ze aanbieden de cursus kosteloos te verlengen. Daarnaast krijgt Antoinette 20% korting op het cursusgeld én de garantie dat het huiswerk voortaan binnen drie werkdagen gecorrigeerd zal worden.