Ina, Anne en Lisette zijn alle drie fietsfanaten. De dames hebben al meerdere keren tochten geboekt via het bedrijf NL Tour Rides. In 2024 boekten ze een tocht genaamd de Pieter-ride. Deze begint in Pieterburen en eindigt na drie overnachtingen in Maastricht. Per dag leggen de deelnemers gemiddeld 150 kilometer op de fiets af. Helaas heeft de fietstocht nooit plaatsgevonden, want één week van tevoren wordt de rit afgezegd. Maar het geld wordt niet teruggestort...
Ina is teleurgesteld en wacht geduldig af tot ze haar geld terugkrijgt. Weken gaan voorbij en Ina heeft nog steeds niets gehoord. Ze blijft mails sturen en stelt het bedrijf na een tijd in gebreke, maar krijgt nergens reactie op.
Ina neemt namens alle dames contact op met de Belbus om Mai om hulp te vragen. Daarnaast meldt Ina bij NL Tour Rides dat ze contact heeft opgenomen met de Belbus. Een aantal dagen later gebeurt er dan eindelijk wat: een deel van de dames heeft hun geld terug gekregen. Eerst Ina en een aantal dagen later Lisette. Maar dat geldt niet voor Anne: zij heeft niets teruggekregen.
Inmiddels heeft Mai contact gehad met Ed Hasselman, de directeur van NL Tour Rides. Samen bellen ze Ed om antwoord te krijgen op al hun vragen. De belangrijkste vraag: wat gaat er nu mis?
Mai en de dames zijn benieuwd of Ed daar een antwoord op heeft. Om een lang verhaal kort te maken: er zijn volgens Ed veel slechte 'performances' geweest en Ed is niet op de hoogte, want hij is operationeel niet aanwezig.
"Kan Anne dan wel vandaag haar geld terug terugkrijgen?", informeert Mai. Het antwoord is simpel: "Nee."
Nou, dat is niet de reactie die ze verwachtten. Iedereen krijgt hun geld terug, belooft Ed. Extra haast erachter zetten kan alleen niet. Dat is dan weer jammer. Eén ding weten de dames in ieder geval zeker: een fietsvakantie boeken met NL Tour Rides doen ze nooit meer!
Inmiddels heeft ook Anne haar geld teruggekregen van NL Tour Rides.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!