Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Nieuwe caravan stinkt naar natte honden

  •  
29-03-2014
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
295 keer bekeken
  •  
195x90_caravan.jpg
De zomer van 2012 lijkt mooi te worden voor Margriet Slootweg. Ze koopt voor €15.000 een caravan bij Duijndam Caravans. Zo kan ze met haar eigen caravan een seizoensplaats nemen op haar favoriete camping. Ze lijkt een heerlijke vakantie tegemoet te zien, maar de vakantie waar ze zo aan toe is komt er niet. Haar caravan stinkt een uur in de wind. Zo erg dat ze zomers er niet in wil slapen, want hoe hoger de temperatuur des te erger de stank.
Natte hondenlucht
Op de dag dat ze hem kocht rook ze het al, maar dat zou volgens de verkoper nieuwigheid zijn. Dat klinkt logisch. Helaas bleek na een paar maanden dat de 'nieuwe' lucht niet verdween. Kennissen en vrienden denken dat ze vis had gegeten, op de vismarkt had gestaan of dat hun hond nat in de caravan lag. Door dit soort opmerkingen wordt Margriet onzeker. Ze heeft het gevoel dat mensen haar hygiëne in twijfel trekken. Terwijl het toch echt de caravan is die stinkt.
Erger
Na haar vakantie gaat ze terug met de caravan naar de winkel. Ze zegt dat de lucht er niet uit is gegaan zoals eerder gezegd. Het is zelfs erger geworden! Het is dan oktober 2012 en ze besluit de caravan bij Duijndam te laten staan.
Leencaravan
Duijndam probeert in die tijd van alles om de lucht uit de caravan te krijgen. Onderdelen worden gesloopt, de caravan wordt vacuüm getrokken, de kussen zijn naar de stomerij geweest,  maar 1,5 jaar later is de oplossing nog niet gevonden. De zomer erop mag Margriet met haar gezin met leencaravan op vakantie.
Ongeduldig
Toch wordt Margriet ongeduldig nu er alweer een nieuwe vakantie aan zit te komen. Ze vraagt daarom om een nieuwe caravan. Duijndam komt met een voorstel om €10.000 terug te betalen. Dat is €5000 minder dan dat ze eerder heeft betaald. Ze gaat niet akkoord omdat ze al op dag één aangegeven heeft dat de caravan niet prettig rook. Wij van de Belbus vonden het ook te lang duren en besluiten verhaal te gaan halen bij Duijndam Caravans. Nando Duijndam, de eigenaar van de caravanwinkel, geeft aan dat hij in zijn zeventien jaar dit nog nooit heeft meegemaakt. Dit is volgens hem een heel specifiek probleem. Aangezien hij ook vindt dat het te lang duurt, ondanks dat hij nog wat oplossingen weet, wil hij het totale bedrag van de caravan terugbetalen.
Geen goede oplossing
Margriet lijkt niet tevreden. Waarom? Margriet kocht in 2012 een actiemodel met heel veel extra's, zoals een hor en een uitklapbaar dakraam. Voor het geld dat ze krijgt kan ze een soortgelijke caravan niet kopen.
Meer luxe
Margriet verlaat het pand met een dubbelgevoel, blij dat ze dichter tot elkaar komen maar ontevreden omdat ze het voortaan met een mindere caravan moet doen. Rutger van de Belbus ook. Hij belt daarom nog een keer met Nando Duijndam. Samen besluiten ze Margriet te verrassen met een nieuwere, grotere en luxere caravan dan ze voorheen had. Margriet kan dit jaar dus met het hele gezin in een nieuwe caravan op vakantie.
Mail ons!
Krijgt u ook uw geld niet terug of heeft u een ander probleem, mail dan naar Belbus@vara.nl, schrijf ons op Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum of stuur een tweet naar @KassaBelbus.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!