Belbus: niet in staat te tekenen
17-06-2005
• leestijd 1 minuten
Carla Schophauer kan door haar handicap geen handtekening plaatsen. Tot nu toe heeft zij zonder problemen overeenkomsten afgesloten met bedrijven en instellingen.
Tot vorige week. Carla ging toen op zoek naar een nieuw abonnement met een nieuwe telefoon. Tot haar verbazing werd haar tot driemaal toe een overeenkomst geweigerd. Reden voor Carla om de Belbus in te schakelen.
In de Belbus advocaat Jan Paalman van Driehoek Advocaten. Hij vertelt dat winkeliers in principe vrij zijn eisen te stellen aan de vorm van een overeenkomst; zij kunnen dus om een handtekening vragen.
In dit geval komt het echter een beetje overdreven over. Om problemen in de toekomst te voorkomen kan Carla het beste naar een notaris gaan, om daar vast te laten leggen dat zij bepaalde personen machtigt voor haar te tekenen.
Aangezien die procedure veel duurder is dan een telefoonabonnement, belde Kassa zelf met een provider om te vragen of het nu echt zo’n probleem is Carla aan een abonnement te helpen.
Tijdens de opnames van de Belbus kwam voor Carla een verlossend telefoontje. Telecomprovider T-Mobile heeft Carla een voordelig abonnement aangeboden met een telefoon naar keuze.