Belbus: matrassenleed
28-01-2006
• leestijd 2 minuten
Mevrouw Jongpier heeft vaak last van haar spieren, toen een matrassenverkoper haar een mooie aanbieding voorlegde, was ze dan ook direct verkocht.
Ze mocht een nieuw en therapeutisch matras zes weken lang uitproberen en als het niet beviel dan zou ze haar geld, € 495, terugkrijgen.
Na een paar weken belde mevrouw Jongpier met de verkoper. Het matras lag niet lekker en ze wilde er van af. De verkoper haalde het op en gaf haar een brief waarin hij haar beloofde het geld binnen 21 dagen over te maken. Nu, een aantal maanden later, wacht ze nog steeds op haar geld. Bellen of brieven schrijven helpt niet, de verkoper komt niet over de brug.
Mevrouw Koelemans overkwam hetzelfde. Zij kocht een matras voor € 445,-. Maar, ondanks dat het matras al enkele maanden geleden door de verkoper is opgehaald, heeft mevrouw Koelemans nog steeds haar geld niet teruggekregen.
We besluiten de verkoper op te zoeken en rijden naar het adres dat op de aankoopnota van de matras vermeld staat. Daar aangekomen blijkt de zaak ontruimd en verhuisd naar een andere plaats. Maar, ook daar treffen we niemand, die ons te woord kan staan.
We hebben nog één kans. Via de Kamer van Koophandel komen we achter het woonadres van de verkoper. Daar treffen we de verkoper wel aan. Meteen maakt hij duidelijk dat zijn bedrijf financiële problemen heeft, maar dat het wel steeds beter gaat. Na een lang gesprek verlaten we zijn huis, met een voorschot van € 150,- en de belofte dat het resterende geld binnen een week gestort zal worden.
En dat is inmiddels gebeurd. Naast zijn excuses heeft de verkoper het geld inmiddels persoonlijk overhandigd.